مونسان:

بودجه نگهداری از ۳۴ هزار اثر تاریخی ملی فقط ۲۰۰ میلیارد تومان است

بودجه نگهداری از ۳۴ هزار اثر تاریخی ملی فقط ۲۰۰ میلیارد تومان است

فقط سفر: البرز وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در واکنش به ریزش قسمتی از یک پل تاریخی در کرج با اعلان اینکه امر مرمت بناهای تاریخی مستمر است و دائماً با این حوادث مواجه هستیم اظهار داشت: من بارها گفته ام ولی کسی گوش نمی کند که بودجه ما بسیار اندک است. میراث فرهنگی با 180 تا 200 میلیارد تومان 34 هزار ابنیه تاریخی را نگهداری می کند.



علی اصغر مونسان روز یکشنبه ۱۶ آذر با حضور در استان البرز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: البرز هم بواسطه صنایع دستی، هم بواسطه میراث فرهنگی و ابنیه تاریخی و هم در حوزه گردشگری یکی از قطب های کشور شمرده می شود ولی متاسفانه بیشتر محل عبور گردشگران بوده و با وجود فضای طبیعی بسیار زیبا و با وجود چند سد و دریاچه های این سدها از امکانات کمتری برخوردار بوده است.

مونسان با اعلان اینکه در دولت دوازدهم و با حضور و کمک استاندار البرز سعی کردیم تا البرز بتواند در گردشری نقش خودرا ایفا کند اظهار داشت: در ابتدا لارم بود به تاسیسات گردشگری پرداخته شود به همین دلیل کار ساخت یک هتل پنج ستاره دنبال شد. این هتل در مراحل پایانی قرار دارد و نخستین هتل پنج ستاره البرز است.

این مسئول تاکید کرد: با تکمیل تاسیسات گردشگری در البرز بخش گردشگری ارتقا پیدا می کند خصوصاً اینکه این استان در نزدیکی تهران است و می تواند آخر هفته خوبی برای گردشگران تهرانی رقم بزند.

مونسان در ادامه با اشاره به اهمیت بومگردی در البرز، اشاره کرد: بومگردی هم می تواند یکی از جاذبه های مهم باشد به همین دلیل تعداد زیادی بومگردی به وجود آمده و تلاش می نماییم البرز از محل عبور به یک مقصد گردشگری تبدیل گردد.

وزیر میراث فرهنگی درباب صنایع دستی البرز هم اشاره کرد: اقلام زیاد صنایع دستی زیبا، فاخر و کاربردی در البرز وجود دارد که همه اینها می تواند برای بازار تهران که در کنار البرز است جاذبه باشد.

مونسان درباره ریزش قسمتی از یک پل تاریخی در کرج با اشاره به بازدید از این پل اظهار داشت: اینطور نیست که به بناهای تاریخی توجه نشده است. ما ۳۴ هزار اثر ثبت ملی در کشور داریم که باید از آنها حفاظت شود، این ابنیه ها تاریخی هستند و از چند هزار سال تا چند صد سال قدمت دارند بدین سبب این اتفاقات موضعی در همه جای دنیا پیش می آید.



منبع:

1399/09/16
20:49:09
5.0 / 5
1002
تگهای خبر: ثبت , صنایع دستی , فضا , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری