ثبت 20 هزار اثر موزه ای آذربایجان شرقی در سامانه جام

ثبت 20 هزار اثر موزه ای آذربایجان شرقی در سامانه جام

آذربایجان شرقی رئیس امور موزه های آذربایجان شرقی از ثبت حدود بیست هزار قلم از اشیای تاریخی فرهنگی موزه های تحت پوشش استان در سامانه جامع اموال منقول فرهنگی تاریخی ˮجامˮ آگاهی داد.


مهدی بزاز دست فروش اظهار نمود: موزه های یک منطقه نشانگر غنا، پیشینه تاریخی و فرهنگی آن منطقه و مردمان آنست و این گنجینه در حقیقت در آذربایجان شرقی، برگ های تاریخ زرین ایران را ورق می زند.

وی با اعلان اینکه موزه های آذربایجان شرقی آثار باارزش تاریخی مختلفی را در دل خود جای داده است، اظهار داشت: این استان به لحاظ تعدد موزه های تخصصی و غنای آثار، جایگاه ممتازی را در عرصه موزه داری کشور به خود مختص کرده است.

وی به ثبت 20 هزار اثر موزه ای استان در سامانه جام اشاره نمود و اظهار داشت: در امتداد ساماندهی آثار تاریخی و فرهنگی موزه های استان، تا حالا اطلاعات بیش از 20 هزار اثر موزه ای در سامانه جامع اموال منقول فرهنگی و تاریخی "جام" ثبت شده است که از این میان 15 هزار اثر متعلق به موزه آذربایجان است.

بزاز دست فروش با تاکید بر اهمیت و ضرورت موضوع ساماندهی آثار موزه ای استان، اظهار نمود: تداوم ساماندهی اطلاعاتی اموال منقول فرهنگی تاریخی استان همچنان در دستور کار این اداره کل است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، وی ادامه داد: طی سال جاری 100 اثر موزه ای استان در این سامانه به ثبت رسیده و ثبت اطلاعات اموال در اختیار موزه های غیر وابسته و موزه های خصوصی نیز در حال پیگیری است.



1399/08/21
22:08:47
5.0 / 5
1275
تگهای خبر: ثبت , صنایع دستی , گردشگری , میراث
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری