رئیس مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال احمر خبر داد

بارگیری محموله دارویی حج تمتع امسال

بارگیری محموله دارویی حج تمتع امسال

فقط سفر: رئیس مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به بارگیری 50 تن دارو و لوازم پزشكی برای حج امسال از ارسال آنها به عربستان سعودی اطلاع داد.



به گزارش فقط سفر به نقل از ایسنا، سید علی مرعشی در حاشیه بارگیری محموله دارویی و ارسال آن به مكه و مدینه برای حج تمتع امسال اظهار نمود: امسال حدود 400 قلم دارو و 360 قلم تجهیزات پزشكی مصرفی مجموعا با وزن تقریبی 50 تن بارگیری شد و به گمرك فرودگاه امام خمینی ارسال می گردد تا بعد از انجام تشریفات گمركی به دوبی و از آنجا به جده ارسال شود.

رئیس مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در ادامه اضافه كرد: بر مبنای مقررات عربستان سعودی از 15 شوال تا 15 ذیقعده باید داروها را ارسال نماییم زیرا قبل و پس از این زمان اجازه ترخیص داده نمی گردد.

وی افزود: تیمی هم فردا عازم جده می گردد تا پیش از رسیدن داروها در آنجا حضور داشته باشد و بتواند مقدمات لازم را انجام دهد و بعد از آن داروها و تجهیزات پزشكی در انبارهای ما در مكه و مدینه نگهداری می گردد.

مرعشی در مورد امكانات پزشكی ایران در حج تمتع اظهار داشت: یك بیمارستان با امكانات كافی شامل ICU و CCU و اورژانس و با حضور متخصصان مورد نیاز در مكه داریم. همین طور با عنایت به اینكه در حج امسال اقامت در مدینه كاهش پیدا كرده است پلی كلینیك های ما به صورت شبانه روزی در مدینه خدمات رسانی خواهند كرد.

وی ادامه داد: مجموعا بیش از 500 نفر كادر درمانی خدمات رسانی خواهند كرد كه این كار در بیمارستان ها انجام می گردد و تعدادی از كادر درمانی هم در مجموعه اسكان زائران خدمات پزشكی عرضه خواهند داد.

رئیس مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به اینكه حجم داروها نسبت به سال قبل افزایش پیدا نكرده است، اظهار داشت: ما بر مبنای میزان مصرفی كه در سال های گذشته وجود داشت دارو و تجهیزات مورد نیاز را تامین كرده ایم زیرا تمام كشورها موظفند بعد از آخر حج، داروهای باقیمانده خویش را برگردانند و با عنایت به اینكه این كار هم هزینه ای به دنبال خواهد داشت تلاش می نماییم كه با محاسبه دقیق میزان مصرف را تامین نماییم.

او همینطور اظهار داشت: تیم های پزشكی پیش از استقرار زائران اعزام می شوند و آخرین تیم پزشكی بعد از بازگشت تمام حجاج به ایران باز خواهند گشت.




1397/04/05
13:29:27
5.0 / 5
4564
تگهای خبر: خدمات , زیارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری