فیلبند، دهكده ای معلق در ابرها

فیلبند، دهكده ای معلق در ابرها

فقط سفر: اگر دلتان هوای یك سفر رویایی را دارد پیشنهاد ویژه ما به شما سفر به دهكده ابرها است، در فیلبند شما می توانید ابر پچینید و از خنكای هوای پاكیزه این منطقه لذت ببرید.


به گزارش فقط سفر به نقل از ایسنا، «فیلبند» روستایی از توابع بخش بندپی غربی شهرستان بابل در استان مازندران كه در ارتفاع حدود 2300 متری از سطح دریا واقع شده است. این دهكده آخرین روستای منطقه چلاو است. در فصل بهار، در یك نیم روز ممكن است همه پدیده های جوی از قبیل ابر، مه، باران، برف، تگرگ، رگبار و ناگهان رنگین كمان و هوای صاف و آفتابی را بدون لكه ابری مشاهده كنید. تنوع هوا، زیبایی های طبیعت، مناظر و چشم اندازهای اعجاب انگیز را فقط در فیلبند می توان مشاهده كرد. اگر دلتان هوای یك سفر رویایی را دارد پیشنهاد ویژه ما به شما سفر به دهكده ابرها است. در فیلبند شما می توانید ابر بچینید و از خنكای هوای پاكیزه این منطقه لذت ببرید.
بام بابل بی نصیب ازنعمت زیرساخت های آب و راه
«حمید بابائیان دیوا» دهیار روستاهای «دیوا و ملكشاه» در بخش بندپی غربی شهرستان بابل در گفت وگو با ایسنا مرتبط با منطقه ییلایی فیل بند بابل اظهار داشت: روستای فیل بند تا اواسط سال ۹۶ زیر نظر دهیاری بوده اما از چند ماه اخیر با حضور سه شورا و بدون دهیار به صورت مستقل فعالیت می كند.
وی اضافه كرد: در فصل گرما و به خصوص فصل تابستان، تا ۵۰۰ خودرو هم وارد این روستای ییلاقی می شوند.
بابائیان دیوا مرتبط با ساماندهی فضاهای اسكان در این منطقه اظهار داشت: اخیراً جلسه ای برای ساماندهی هزینه های دریافتی داشتیم و تصمیماتی هم اتخاذ شد.
وی هزینه های اجاره یك شب اقامت در این روستا ۹۰ تا۸۰۰ هزار تومان برشمرد و اضافه كرد: بنا بر ایام خاص، امكانات و موقعیت جغرافیایی محل اسكان، این هزینه ها متغیر است.
بابائیان با اشاره به این كه فاصله روستای دیوا تا فیلبند حدود ۱۵ كیلومتر است، اضافه كرد: هم اكنون این فاصله به صورت مال رو بوده و هنوز اقدامی برای راه سازی و عبور خودروها از سمت بابل فیلبند صورت نگرفته است.
وی با بیان این كه حتی مردم روستاهای هم جوار هم نیز باید با خودرو حدود ۱۰۰ كیلومتر مسافت را طی كنند و از سمت جاده هراز به این روستا بروند، اضافه كرد: این مسافت حدود سه تا چهار ساعت زمان بر خواهد بود.
دهیار سابق فیلبند با بیان این كه سیستم گرمایشی این روستا با استفاده از نفت و گازوئیل تأمین می شود، اضافه كرد: مرتبط با گاز، مسئولان به دنبال تولید منبع ذخیره برای گاز در این روستا هستند.
وی اضافه كرد: در بحث آب، فیلبند دچار مشكلات فراوانی است.
بابائیان خاطرنشان كرد: لوله كشی آب این روستا مربوط به ۲۵ سال قبل است و الان در بعضی نقاط این لوله كشی دچار شكستگی و پوسیدگی شده است.
وی همینطور اضافه كرد: لوله كشی آب در این روستا برای ۵۰۰ نفر تعبیه شده است، اما با حضور مسافر و گردشگران، جمعیت این روستا به دو هزار و 500 نفر می رسد.
بابائیان در ادامه اظهار نمود: در فصل تابستان، آب روستا در بعضی روزها كاملاً قطع می گردد و در روزهایی دیگر هم نهایتاً دو ساعت وصل است.
وی همینطور مرتبط با حوزه راه اظهار داشت: روكش آسفالت این منطقه یك سال هم عمر نمی كند.
روستاهای مازندران سرمایه با ارزش برای رشد صنعت گردشگری به حساب می آید و اگر زیرساخت ها فراهم نباشد با همه زیبایی های طبیعی این مناطق باز هم پای صنعت گردشگری و ورود گردشگران به این مكان ها لنگ می ماند.



1396/12/05
19:45:54
5.0 / 5
4586
تگهای خبر: سفر , شهر , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری