معاون صنایع دستی كشور:

سیاست وزارت میراث فرهنگی حرکت بسمت گردشگری مدرن و تجربه محور است

سیاست وزارت میراث فرهنگی حرکت بسمت گردشگری مدرن و تجربه محور است

به گزارش فقط سفر، آذربایجان غربی معاون صنایع دستی کشور اظهار داشت: اکنون که سیاست وزارت میراث فرهنگی حرکت بسمت گردشگری مدرن و تجربه محور بوده درصدد هستیم تا قصه غذا و سفره ایرانی و گردشگری را به جهانیان معرفی نماییم.


مریم جلالی در مسابقه سفره ایرانی در ارومیه اظهار داشت: فرهنگ اصلی ترین سرمایه ماست و فرهنگ همان خوردنی ها، نوشیدنی ها، پوشیدنی ها و... است که متصل به ادبیات ایران کهن بوده که توسط مادران ما حفظ شده است.
معاون صنایع دستی کشور اضافه کرد: مادران ما در کنار پخت غذا به فرهنگ و محیط زیست وفادار بودند در واقع آنها با پخت غذا قصه گویی کرده و فرهنگ غنی ایرانی را به نسل جدید منتقل کردند.
وی با اشاره به اینکه ما شعاری با عنوان《نون و پیاز و ابروی باز》داریم با این مضمون که ما مواد اولیه در دسترس را تبدیل به یک دارو و تبدیل به عنصری برای محافظت از محیط زیست و سلامت محوری می نماییم، اضافه کرد: طعم فراموش شده ما همان میراث فرهنگی و میراث ناملموس غذا است که از مادران و ایران بانوها به ما ارث رسیده است و باید آنرا ارج نهیم.
جلالی اظهار داشت: ما ایرانیان، مانند گره های قالی به هم پیوسته بوده و یک طرح قالی را کنار هم تشکیل داده ایم، ما حکمت، فرهنگ، سلامت را ترویج داده و چه بهتر که این فرهنگ با سفره ایرانی به جهانیان معرفی شود، سفره میعادگاه خانواده ایرانی بوده که همبستگی، سلامت، عشق و ثروت در اطراف آن سفره تولید می شود.

جشنواره ها، برند گردشگری و فرهنگی هر شهر هستند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی هم در این مراسم ضمن تشکر از معاون صنایع دستی کشور برای سفر به ارومیه و بازدید از ظرفیتهای استان در حوزه صنایع دستی اظهار داشت: برای جذب گردشگر، باید بهانه گردشگری در استان ایجاد و زیرساخت های گردشگری آذربایجان غربی تقویت شود.
مرتضی صفری اضافه کرد: سال جاری بیشتر از ۱۱ جشنواره برگزار شده است که از آن جمله میتوان به جشنواره بادام قوشچی، انگور ارومیه، انگور سیاه سردشت و میرآباد، همایش ملی شمس و مولانا و... اشاره نمود.
وی اضافه کرد: در جهت تقویت زیرساخت های گردشگری ۵۵ پروژه سرمایه گذاری همچون ۱۱ هتل توسط بخش خصوصی در سطح استان در حال اجرا می باشد و هم با هدف شناساندن استان اولین وبسایت تخصصی گردشگری استانهای کشور و اپلیکیشن این وبسایت در آذربایجان غربی طراحی و پرده برداری شد.
صفری اظهار داشت: در چهارمین دوره جشنواره و نمایشگاه بین المللی غذاهای سنتی و محلی ارومیه ۱۰۰ غرفه وجود دارد که نسبت به سال قبل تعداد غرفه های این جشنواره افزایش ۶۰ درصدی داشته است.
به گزارش فقط سفر به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی آذربایجان غربی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، جمعه دوم آبان اشاره کرد: با برنامه ریزی مناسب درصدد هستیم تا در سالهای آینده هم این رویداد با تقویت نقاط قوت و رفع ضعف ها ادامه داشته باشد چون که رویدادها هم برند گردشگری و فرهنگی هر شهر و استان بوده که اهمیت بالای ی در توسعه گردشگری دارند.

به طور خلاصه وی ضمن اشاره به این که ما شعاری با عنوان《نون و پیاز و ابروی باز》داریم با این مضمون که ما مواد اولیه در دسترس را تبدیل به یک دارو و تبدیل به عنصری برای حفاظت از محیط زیست و سلامت محوری می نماییم، افزود: طعم فراموش شده ما همان میراث فرهنگی و میراث ناملموس غذا است که از مادران و ایران بانوها به ما ارث رسیده است و باید آن را ارج نهیم. جشنواره ها، برند گردشگری و فرهنگی هر شهر هستند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی هم در این مراسم ضمن تشکر از معاون صنایع دستی کشور برای سفر به ارومیه و بازدید از ظرفیت های استان در حوزه صنایع دستی عنوان کرد: برای جذب گردشگر، باید بهانه گردشگری در استان ایجاد و زیرساخت های گردشگری آذربایجان غربی تقویت شود.
1404/08/03
10:18:43
5.0 / 5
11
تگهای خبر: برند , خانواده , دارو , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری
فقط سفر، دروازه ای به طرف تجربه های جدید.