شهردار منطقه 22 :

ماندگاری جمعیتی در منطقه ۲۲ كم است

ماندگاری جمعیتی در منطقه ۲۲ كم است

فقط سفر: شهردار منطقه ۲۲ بر لزوم مدیریت یكپارچه شهری تصریح كرد و اظهار داشت: همكاری و مشاركت دستگاه های دولتی در عرضه خدمات به شهروندان یكی از اصول اساسی در مدیریت شهری است و نمی توان شهر را بدون همكاری دستگاه های دولتی اداره كرد.


به گزارش فقط سفر به نقل از ایسنا، دكتر علی نوذر پور در جریان بازدید دكتر فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران از منطقه ۲۲ در دیدار با شورایاران و دبیران شورایاری و مدیران شهری منطقه ضمن تبریك سالگرد پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی ایران در سخنانی تشكیل حكومت مردمی و حضور مردم به معنای واقعی خود در تمامی عرصه ها را همچون اهداف عالی انقلاب شكوهمند اسلامی برشمرد و اظهار داشت: یكی از بحث های مهمی كه مرتبط با منطقه ۲۲ مطرح می شود؛ بحث مشاركت كلیه دستگاههای و سازمان های خدمات رسان دولتی و غیر دولتی است كه در منطقه حضور دارند و تعهداتی كه این دستگاهها در قبال مردم دارند.

نوذرپور اضافه كرد: هم اكنون قریب به ۱۶۷ هزار نفر در منطقه ۲۲ ساكن هستند ولی میزان جمعیت پذیری آن به واسطه پروانه های صادره ساختمانی نشان از جمعیت پذیری منطقه در حدود ۴۴۰ هزار نفر جمعیت است و این به این مفهوم است كه هم اكنون با عنایت به افق جمعیتی طرح های تفضیلی و جامع منطقه كه بارگذاری ها برای جمعیت ۵۰۰ هزار نفر دیده شده، پروانه های ساختمانی دیگری جز برای تخریب و نوسازی صادر نخواهیم كرد.

وی با اشاره به اینكه متاسفانه هم اكنون پشتوانه های درآمدی شهرداری ها متكی بر ساخت و سازهایی كه انجام می شود، تصریح كرد: منطقه ۲۲ كه زمانی پاسخگوی نیازهای درآمدی سایر مناطق شهر تهران بود و درآمدهایی كه از این منطقه حاصل می شد؛ در سایر مناطق هزینه می شد دیگر نباید چنین انتظاراتی از منطقه ۲۲ وجود داشته باشد.آنچه كه واضح به نظر می رسد این است كه باید درآمدهای سایر مناطق تهرن را برای جبران سرانه های خدمات شهری در این منطقه بهره برد.

شهردار منطقه ۲۲ خاطر كرد: از مجموع بودجه های نقدی و غیر نقدی منطقه ۲۲ در سال ۹۶ كمتر از ۲۰ درصد آن محقق شده است. از ۱۱۴۵ میلیارد بودجه نقدی و غیرنقدی منطقه، در حدود ۱۷۲ میلیارد تومان آن محقق شده و در بودجه سال آینده انتظاری كه از شورای شهر و مدیریت شهری تهران انتظار می رود كه بار بیشتری از جهت درآمدی در منطقه گذاشته نشود و ما هم تلاش خواهیم كرد كه این مهم در منطقه محقق شود.

وی همكاری و مشاركت دستگاههای دولتی در عرضه خدمات به شهروندان را یكی از اصول اساسی در مدیریت شهری عنوان نمود و اظهار داشت: متاسفانه هیچگونه تعهدی از جانب سازمان های خدمات رسان نسبت به منطقه وجود ندارد. هم اكنون شهرداری منطقه ۲۲ مشكلات جدی و اساسی در حوزه های آب، برق، فاضلاب و... دارد و سازمانهای خدمات رسان تعهدات خویش را نسبت به منطقه اجرا نمی كنند. به صورت مثال با عنایت به كاركردهای منطقه ای و فرامنطقه ای كه بوستان جنگلی چیتگر دارد، اداره كل منابع طبیعی بهره برداری از این پارك را به شهرداری واگذار كرده و مكررا با استفاده از سیستم های قضایی از شهرداری منطقه شكایت می كند.

نوذرپور تصریح كرد: هم اكنون شهرداری منطقه ۲۲ بالای ۲۰ میلیارد تومان به سازمان های خدمات رسان بدهی دارد و مكررا از جانب این سازمانها تهدید به قطع آب و برق می گردد. بخشی از خشك شدن فضای سبز منطقه هم به علت این مشكلات است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۲۲، وی با اشاره به اینكه نمی توان شهر را بدون همكاری دستگاه های دولتی اداره كرد، اظهار داشت: متاسفانه ۱۴ هزار دانش آموز منطقه ۲۲ در سایر مناطق شهر تهران تحصیل می كنند كه این معضل خود مشكلات دیگری همچون ترافیكی و هزینه ای را به دنبال دارد.بخشی از جمعیت ساكن منطقه به علت كمبود سرانه های آموزشی مجبور به مهاجرت می شوند. ایستایی و ماندگاری جمعیتی به واسطه كمبود سرانه های خدمات شهری در منطقه ۲۲ كم است. البته در مورد تامین سرانه های آموزشی در سطح منطقه اقدامات خوبی در سطح منطقه با همكاری اداره آموزش و پرورش در حال انجام می باشد.




1396/11/11
15:49:14
5.0 / 5
5125
تگهای خبر: شهر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری