عضو شورای شهر تهران خبر داد

اختصاص بودجه برای خرید دستگاه پایش حفره های زیرزمینی

اختصاص بودجه برای خرید دستگاه پایش حفره های زیرزمینی

به گزارش فقط سفر عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اظهار داشت: ایمنی و پایدار سازی شهر تهران در مقابل حوادث طبیعی و غیرطبیعی در اولویت قرار خواهد گرفت و جهت پایش حفره های زیرزمینی بودجه ای در نظر خواهیم گرفت.


به گزارش فقط سفر به نقل از ایسنا، حفره های زیرزمینی به یکی از اشکالات شهر تهران تبدیل گشته است. جهت پایش حفره های زیرزمینی دوره چهارم مدیریت شهری دستگاه GPR از کشور ژاپن اجاره شد. مهلت اجاره این دستگاه در ایام آخر دوره چهارم به پایان رسید و به ژاپن عودت داده شد. با وجود آن که داشتن GPR در پایتخت تهران حیاتی می باشد اما ردیف بودجه ای برای تهیه آن وجود ندارد.
ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سؤال که آیا ردیف بودجه ای برای آن در نظر گرفته می شود یا خیر؟ تصریح کرد: حقیقت این است که تهران شهر ناامن و ناپایدار است. متاسفانه در دوره های گذشته به مبحث فروچاله ها آنطور که باید و شاید پرداخته نشده است.
وی ادامه داد: امیدواریم که در این دوره بحث ایمنی و پایدار سازی شهر تهران در مقابل حوادث طبیعی و غیرطبیعی در اولویت کار مدیریت شهری قرار گیرد. مباحثی مانند محیط زیست، آلودگی آب، خاک و هوا در تهران باید به یکی از اولویت های امروز شورای شهر پایتخت تبدیل گردد. محیط زیست در تهران صدمه دیده است. فرونشست امروز از گذشته های دور شروع شده است. کشور ما باردیگر به سمت خشکسالی حرکت کرده و سال جاری بارندگی نداشتیم. ازاین رو در آینده بطور قطع شاهد فرونشست های بیشتری در تهران خواهم داشت. همانطور که در دوره چهارم مدیریت شهری پیگیر زلزله نگار بودیم و در بعضی از نقاط تهران این زلزله نگارها نصب گردید، باید دستگاه GPR هم خریداری شود. خرید این دستگاه را حتما در دستور کار کمیسیون های تخصصی قرار می دهیم. در کمیسیون برنامه و بودجه خرید دستگاه GPR را پیگیری می نماییم تا در متمم بودجه سال جاری یا حداکثر در بودجه سال آینده شهرداری ردیفی مختص خود داشته باشد و دستگاه GPR برای تهران خریداری شود.
درد نبود مدیریت یکپارچه شهری در کشور
بعد از کارشناسی حادثه انفجار شهران، کارشناسان اعلام نمودند لوله های آب در شهران پوسیده و خاک را شسته بودند. نبود خاک سبب شد که آسفالت روی لوله های گاز سنگینی کرده و انفجار شهران رخ دهد. این رخدادها نشان داده است شهرداری باید با شرکت هایی مانند آب و فاضلاب، گاز و... هم همکاری و هماهنگی داشته باشند. چرا این هماهنگی ها وجود ندارد؟
ناصر امانی در پاسخ به این سؤال اظهار داشت: این سوال شما من را به یاد درد همیشگی کشور می اندازد، آنهم نبود مدیریت یکپارچه شهری است. تا وقتی که تکلیف لایحه مدیریت یکپارچه شهری در مجلس روشن نشود، با این مشکلات روبرو خواهیم بود. لایحه مدیریت یکپارچه شهری در دوره چهارم مدیریت شهری تهیه شد و در کمیسیون کلانشهرها هم به تصویب رسید. متاسفانه از مجلس دوره گذشته تابحال این لایحه همچنان در مجلس باقی مانده است. اگر این لایحه تصویب، ابلاغ و درست اجرا شود این نگرانی ها و اینکه آب و فاضلاب و... تمام بار را به دوش شهرداری می اندازند، رفع خواهد شد.
وی افزود: تا زمان تصویب لایحه مدیریت یکپارچه شهری مجبوریم مشکلات را با مذاکره و تعامل آنهم به صورت موردی حل نماییم. باید از سازمان ها و شرکتهای مختلف دعوت نماییم به شورای شهر تهران بیایند تا برای مشکلاتی که همه با هم برای مردم بوجود آورده ایم راهکاری پیدا نماییم. امیدواریم که لایحه مدیریت یکپارچه شهری با اولویت در دستور کار مجلس قرار گرفته و زودتر تصویب شود تا ناهماهنگی در شهر کاسته شده و از بین برود.
مذاکرات با مجلس برای تصویب لایحه یکپارچه شهری
این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سؤال که برای تصویب سریع تر این لایحه، با مجلس رایزنی کرده اید؟ اظهار داشت: با فراکسیون مدیریت شهری، کمیسیون عمران، کمیسیون شوراهای مجلس و رئیس مجلس در مورد لایحه مدیریت یکپارچه شهری مذاکراتی داشتیم. اعضای این کمیسیون ها و فراکسیون مدیریت شهری قول دادند که لایحه مدیریت یکپارچه شهری را در اولویت کار مجلس قرار دهند. خوشبختانه این دوره پتانسیل خوبی در مجلس وجود دارد چون شهرداران و اعضای شورای شهر خیلی از شهرهای مختلف وارد مجلس شده اند و فراکسیون مدیریت شهری با ۱۴۰ عضو یکی از بزرگترین فراکسیون های مجلس به حساب می آید. تا جایی که اطلاع دارم لایحه مدیریت یکپارچه شهری در اولویت مجلس قرار گرفته است.
مطالبات قانونی شهرداری از دولت
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران به مطالبات قانونی شهرداری از دولت هم اشاره کرده و اظهار نمود: ۱) تأمین ۵۰درصد هزینه توسعه مترو بر عهده دولت می باشد. ۲) یک سوم بلیط یارانه اتوبوسرانی و مترو بر عهده دولت می باشد. ۳) باید ۴۰درصد جریمه های رانندگی به شهرداری پرداخت گردد. ۵) عوارض ساخت و سازی که وزارت خانه ها در شهر داشتند اما از شهرداری مجوز نگرفته اند باید به شهرداری پرداخت گردد. پیروز حناچی، شهردار سابق تهران در گزارش خود گفت؛ «با احتساب این عوارض، چیزی بالغ بر ۴هزار میلیارد تومان از دولت طلب داریم.»
تجربه خوبی از یکدست بودن مجلس، شورای شهر و دولت نداریم
وی ضمن اشاره به اینکه به یکدست بودن دولت، مجلس، شهرداری و شورای شهر تهران، مغرور نمی شویم، تصریح کرد: با وجود یکدست بودن دولت، مجلس، شورای شهر و شهرداری در در دوره محمود احمدی نژاد و حسن روحانی، از این یکدستی تجربه خوبی نداشتیم و احمدی نژاد و روحانی کمکی به شهرداری نکردند. باید روی پای خودمان بایستیم، با مردم صحبت نماییم و مطالبات مردم تهران را از مجموعه نظام طلب نماییم.
چرا شهردار باید در هیئت دولت حضور پیدا کند؟
ناصر امانی در پاسخ به سوال به این سؤال که آیا اقدامی صورت گرفته که شهردار عضو ثابت هیئت دولت باشد و از دولت اخراج نشود؟ اظهار داشت: این مورد در فکر ما نبوده است. از قدیم حضور شهردار تهران در هیئت دولت عرف بوده است. توقع مدیریت شهرداری و جامعه هم این است شهردار در جلسه هیئت دولت حضور داشته باشد.
طبق گزارش سایت شهر، وی ادامه داد: ما سه تهران داریم، تهرانی که مدیریت شهری مسئول آن است و دو تهران دیگر که دولت و نظام مسئول آن هستند. سوال اینجاست که چرا شهردار باید در هیئت دولت حضور پیدا کند؟ در جواب باید گفت؛ چون دو تهران دیگر (تهران دولت و نظام) رها شده است. ما فقط مسئول تهران اول هستیم. متولی و مسئول تهران دوم و سوم نظام و دولت می باشد ولی پس از انقلاب این وظایف به عهده شهرداری گذاشته شده است. بنابراین شهردار تهران باید مشکلات تهران دوم و سوم را در جلسات هیئت دولت به رئیس جمهور و وزرای دولت بگوید تا آنها به تهران کمک کنند. ازاین رو حضور شهردار در هیئت دولت یک اجبار است تا مشکلات را بدون واسطه به رئیس قوه مجریه اعلام و مطالبات مردم تهران را در دولت مطرح کند.




منبع:

1400/06/23
10:01:42
5.0 / 5
837
تگهای خبر: پایتخت , خرید , دستگاه , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری