سفر گردشگران زن تنها به عربستان ممنوع شد

سفر گردشگران زن تنها به عربستان ممنوع شد

به گزارش فقط سفر مسئولان كشور عربستان سعودی قوانین سختگیرانه و جدیدی برای صدور ویزای گردشگری برای زنان وضع كردند.


به گزارش فقط سفر به نقل از سعودی گازت، نمایندگان وزارت كشور و امور خارجه عربستان به همراه اعضای كمیسیون گردشگری و میراث ملی این كشور با تشكیل جلسه ای پیش نویس قوانین و مقررات ورود به عربستان را عرضه دادند و بر مبنای قوانین جدید زنان گردشگر زیر ۲۵ سال برای ورود به كشور عربستان باید حتما همراه یكی از اعضای خانواده باشند و زنان بالای ۲۵ سال هم برای دریافت ویزای گردشگری عربستان می بایست عضو گروه های گردشگری مورد تائید آژانس های توریستی باشند.
همچنین آژانس های گردشگری خارجی باید از جانب مقامات مربوطه آن كشور مجوزهای لازم را دریافت باشند و آژانس ملی عربستان و یا آژانس های توریستی عربستان هم باید از جانب كمیسیون گردشگری و میراث ملی این كشور مجوز دریافت كنند.
بر اساس این قوانین جدید ویزاهای گردشگری تنها زمانی صادر می شوند كه تاریخ، مدت زمان اقامت و برنامه توریستی به صورت واضح مشخص شده باشند و گردشگران باید به قوانین، سنت ها و رسم و رسوم محلی عربستان احترام بگذارند.
در صورتی كه یك گردشگر برای مدت بیش از ۲۴ ساعت گم شده باشد، راهنمای تور باید گزارش اعلام مفقودی اعلام نماید.
همچنین در صورتی كه یك آژانس مسافرتی یك تور را با ۱۰۰ و یا تعداد بیشتری توریست بعد از صدور ویزا برای آنها لغو كند، این اقدام به وزارت كشور و همینطور وزارت امور خارجه عربستان گزارش می گردد و فعالیت آژانس مربوطه در داخل خاك عربستان ممنوع خواهد شد.


 

1396/10/24
18:56:31
5.0 / 5
4211
تگهای خبر: سفر , گردشگری , میراث , توریست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری