آمار سه ماه اول سال ۱۴۰۰ اعلام شد

سفر ۲۷ هزار خارجی به ایران برای درمان

سفر ۲۷ هزار خارجی به ایران برای درمان

به گزارش فقط سفر درحالی نزدیک به یک و نیم سال است مرزهای ایران به روی توریستهای خارجی بسته شده که معاون گردشگری اعلام نمود در سه ماهه نخست سال جاری، ۲۷ هزار توریست به انگیزه درمان به ایران سفر کرده اند.


به گزارش فقط سفر به نقل از ایسنا، صدور ویزای توریستی ایران از فروردین ماه ۹۹ بعد از همه گیری کرونا و بسته شدن مرزهای هوایی و زمینی، متوقف گردید، اما صدور ویزای درمان و تجارت ادامه پیدا کرد. طبق آماری که گمرک داده است پارسال چهار میلیون و ۳۴۳هزار و ۱۶۳ مسافر به کشور وارد شدند که سه میلیون و ۳۰ هزار و ۴۶۴ نفرشان ایرانی و ۵۱۲ هزار و ۶۹۹ نفر مسافر خارجی بودند.
با ادامه توقف صدور ویزای توریستی ایران که هنوز اجازه ستاد ملی کرونا را برای رفع محدودیت نگرفته، گردشگری ورودی ایران فعلاً به حوزه درمان و سفرهای تجاری محدود شده است. ولی تیموری ـ معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ در جلسه عرضه گزارش عملکرد این معاونت که همزمان با روزهای پایانی دولت و استقرار نماینده سیدابراهیم رئیسی ـ رئیس دولت سیزدهم ـ در این وزارت خانه برای انتقال امور به دولت و کابینه بعد، برگزار شد، اظهار داشت: ۲۷ هزار نفر در سه ماه نخست سال ۱۴۰۰ با عنوان گردشگری سلامت و با رعایت پروتکلهای بهداشتی به کشورمان سفر کردند.

منشور حقوق توریست تهیه شد
وی همینطور از تهیه منشور حقوق توریست اطلاع داد و اضافه کرد: از راه معاونت حقوقی ریاست جمهوری این منشور را آماده کردیم. منشور کاملی است و در سه مبحث حقوق گردشگر، حقوق جامعه محلی و حقوق عرضه کننده خدمات گردشگری در نظر گرفته شده است.
تیموری افزود: در چهار سال قبل دو سیاست اصلی را مدنظر قرار دادیم. در بُعد بین المللی رفع تردید سفر به ایران را انجام دادیم و روی کشورهای منطقه متمرکز شدیم. این مورد باعث شد تا تعداد توریستهای خارجی افزایش پیدا کند. سیاست بعدی ما در عرصه داخلی، توزیع سفر در سطح جغرافیایی کشور بود و آنرا بعنوان سیاست اصلی انتخاب و دو برنامه برای آن اجرا کردیم؛ یکی تنوع محصولات و دیگری ساماندهی رویدادها در تقویم بود.
وی اظهار داشت: استراتژی بازاریایی را با همکاری دانشگاه تربیت مدرس آماده کردیم و در ۳۵ شاخص اصلی، اطلاعات را جمع آوری و بازارهای هدف را مشخص کردیم. همینطور استانداردسازی تبلیغاتی را در نمایشگاه های بین المللی در مورد تولید محتوا انجام دادیم و اطلاعات بروزرسانی شد و برای گردشگری فرهنگی و تاریخی، سلامت، روستایی، کشاورزی و... محتوای موضوعی تهیه و چارچوب و شیوه نامه برای آنها را آماده کردیم.
تیموری خاطرنشان کرد: در سند استراتژیک گردشگری برای ۲۴ دستگاه ۷۲ حکم گرفتیم، این احکام روابط دستگاه گردشگری را با دستگاه هایی که بعنوان فرابخشی در این صنعت نقش دارند، مشخص می کند.
لیلا اژدری ـ مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی ـ هم با اشاره تمرکز بازاریابی ایران روی جذب توریست اروپایی در گذشته، اظهار نمود: در چهار سال گذشته به سمت نقشه راه برای توسعه گردشگری رفتیم و برای اولین بار به شکل علمی بازارهای هدف را با اولویت بازارهای منطقه تعریف و روی آن کار کردیم و نتایج خوبی به دست آوردیم. به صورتی که تبلیغات مان هم به سمت این بازارها رفت.



1400/04/21
16:53:27
5.0 / 5
245
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری