رییس كمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران عنوان كرد

تجهیز اتوبوس های جدید به فیلتر دوده

تجهیز اتوبوس های جدید به فیلتر دوده

فقط سفر: رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در مراسم افتتاح سه ایستگاه مترو در خطوط ۶ و ۷ با اشاره به اینکه هزینه ساخت مترو و واگن در این دوره نسبت به سال های گذشته افزایش زیادی داشته است، اظهار داشت: ازاین رو در این شرایط سخت افتتاح ۹ ایستگاه در سال ۹۹ و ۴ ایستگاه در فروردین سال آینده نمایانگر تلاش مدیریت شهری برای خدمت رسانی به شهروندان است.


به گزارش فقط سفر به نقل از ایسنا، محمد علیخانی در مراسم افتتاح سه ایستگاه تربیت مدرس، آهنگ و اشرفی اصفهانی از خط ۶و۷ و رونمایی از ۴۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس جدید که به صورت مجازی از صحن علنی شورا صورت گرفت ضمن اشاره به هزینه ساخت مترو و واگن در این دوره و گذشته اظهار داشت: وقتی هزینه های ساخت واگن و راه اندازی ایستگاه های مترو در این دوره و دوره های گذشته را بررسی می نماییم بیشتر متوجه زحمات همکارانمان در شهرداری تهران می شویم.
وی ادامه داد: توجه کنید که هزینه خرید واگن ۵ میلیارد تومان بوده و امروز به ۳۰ میلیارد تومان افزایش یافته یا اینکه یک ایستگاه مترو با ۱۰ میلیارد تومان ساخته می شد اما امروز هزینه ساخت ایستگاه مترو بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان شده است.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران اظهار داشت: این ارقام را بیان کردم تا بیشتر متوجه شویم که هزینه ها تا چه میزان افزوده شده و کار تا چه اندازه سخت شده است. در این شرایط افتتاح ۹ ایستگاه در سال ۹۹ و ۴ ایستگاه در فروردین سال آینده نماینگر تلاش مدیریت شهری برای خدمت رسانی به شهروندان است.
علیخانی در ادامه اضافه کرد: مبحث دیگر بحث مناسب سازی ایستگاه های جدید است که خوشبختانه آسانسور و پله های برقی این ایستگاه ها برای افراد مسن و معلولان قابل استفاده می باشد و هم در اتوبوس ها و مینیبوس ها این مناسب سازی ها انجام شده است.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه ضمن اشاره به نصب فیلتر دوده در اتوبوس های جدید اظهار داشت: ما با نصب فیلتر دوده بر روی خودرو های از رده خارج مخالف بودیم چون که این کار را بیهوده می دانستیم و نظر کارشناسان هم همین بود. اما با نصب فیلتر دوده بر خودرو های تازه ساخته شده کاملا موافقیم و می بینید در اتوبوس های جدید از زمان ساخت کارخانه سازنده فیلتر متناسب را نصب کردند و این اتوبوس های جدید مجهز به فیلتر دوده هستند.
در بخش دیگری از این مراسم افندی زاده، مشاور معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، اظهار داشت: همه فعالیتهایی که می بایست منجر به افتتاح می شد، آماده بهره برداری است. هزینه کلی انجام شده برای این ایستگاه حدود ۲۷۰ میلیارد تومان است که ۱۵۰ میلیارد تومان آن در ارتباط با عملیات ساختمانی و ۱۲۰ میلیارد تومان دیگر در ارتباط با تجهیزات مکانیکی و برقی است.
وی با اشاره به اینکه ایستگاه آهنگ در عمق ۲۶ متری با ۱۶۰ متر سکو جزو یکی از ایستگاه های بسیار زیبا در منطقه جنوبی تهران بشمار می رود، اضافه کرد: خط ۷ مترو جزو یکی از طولانی ترین و مهم ترین خطوط مترو است که ۲۷ کیلومتر از میدان تختی تا میدان صنعت طول دارد. این ایستگاه از معماری بسیار زیبایی برخوردار بوده و دسترسی خوبی را در محلات شهید محلاتی و آهنگ بوجود می آورد. امید است که در سالهای آینده مدیریت شهری ایستگاه های مترو بیشتری را برای رفاه شهروندان به بهره برداری برساند. با تلاش و کوششی که شهرداری تهران در زمینه ساخت ایستگاه ها و افزایش بهره وری سیستم مترو دارد، گام های مهم و جدیدتری در جهت رضایت شهروندان تهرانی برداشته خواهد شد.




منبع:

1399/12/26
13:35:22
0.0 / 5
906
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری