اعلام آمادگی ایران خودرو برای ساخت اتوبوس برقی

اعلام آمادگی ایران خودرو برای ساخت اتوبوس برقی

به گزارش فقط سفر مدیر عامل ایران خودرو از آمادگی این شركت برای ساخت اتوبوس های برقی اطلاع داد.


به گزارش فقط سفر به نقل از ایسنا، فرشاد مقیمی در مراسم آیین بهره برداری از صد دستگاه اتوبوس و مینی بوس جدید در ناوگان اتوبوسرانی اظهار داشت: جا دارد بابت اعتماد شهرداری تهران به صنعت داخلی تشکر کنم.

وی با بیان این که ایران خودرو در سال ۹۹ که سال جهش تولید است توانسته در حوزه سواری ۵۶ درصد و در حوزه خودرو های سنگین و نیمه سنگین ۴۲ درصد رشد تولید داشته باشد، اظهار داشت: پس از ۸.۵ الی ۹ سال خط تولید اتوبوس در ایران خودرو فعال و احیا شده است. و برنامه تولیدمان این است که در دو ماه آینده، ماهی ۴۰ دستگاه، در بهمن و اسفند ۶۰ دستگاه ودر فروردین و اردیبهشت ماه سال آینده ۶۰ دستگاه تحویل شهرداری تهران دهیم که امیدواریم خواسته های ما اجابت شود تا بتوانیم حرکت سریعتری در تولید اتوبوس ها داشته باشیم.

مقیمی با تاکید بر این که مجموعه ایران خودرو دیزل توانسته با اقدامات لازم سطح داخلی سازی اتوبوس را از ۲۹ درصد به ۳۸ درصد برساند و امیدواریم این سطح تا آخر سال به ۴۶ درصد و در سال ۱۴۰۰ سطح داخلی سازی به ۶۰ د رصد برسد، اظهار داشت: ما توانستیم با داخلی سازی اتوبوس ۵۸ هزار یورو ارزبری را به ۵۰ هزار یورو برسانیم و امیدواریم در ادامه ارزبری اتوبوس به ۳۳ هزار یورو برسد.

وی با بیان این که ساخت اتوبوس های شهرداری سبب ایجاد رفاقت میان شرکت های رقیب اتوبوسرانی شده است اظهار داشت: ما درخواست هایی از شورای شهر و شهرداری داریم بگونه ای که از آنها تقاضا داریم که تکلیف قرارداد بعدی را هم مشخص کنند تا در شبکه تولید اتوبوسرانی امید ایجاد شود.

وی با بیان این که امروز کارگران ما در سه شیفت کارگری اتوبوس تولید می کند اظهار داشت: ایران خودرو دیزل آمادگی دارد تا قرارداد بعدی ساخت اتوبوس با شهرداری تهران را امضا کند و از طرفی اعلام می کنم که ما آمادگی تولید اتوبوس برقی با سطح داخلی سازی مشخص را داریم.

وی ادامه داد: این حرکت شهرداری تهران امیدی را در عرصه تولید خودرو های سنگین و نیمه سنگین بوجود آورده و امیدواریم بتوانیم به حسن اعتماد مسئولان شهری پاسخ دهیم.

ادامه دارد...


1399/08/12
14:38:49
5.0 / 5
1287
تگهای خبر: دستگاه , شهر , شورای شهر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری