شهردار تهران خبر داد

ادامه راه اندازی پارك گفت و گو

ادامه راه اندازی پارك گفت و گو

شهردار تهران از ادامه راه اندازی پارك گفت و گو و اتصال با محله ملاصدرا آگاهی داد.


به گزارش فقط سفر به نقل از ایسنا، پیروز حناچی عصر امروز در مراسم افتتاح برخی از پروژه های عمرانی، فرهنگی و غیره منطقه ۲ که به صورت مجازی انجام شد با بیان این که امسال در آخرین سال سده حاضر قرار داریم که اتفاقات زیادی در این قرن رخ داده است، اظهار داشت: شهرداری تهران برنامه های مفصلی برای تهران ۱۴۰۰ دارد که به زودی آنرا اعلام خواهیم کرد.

وی با بیان این که شهرداری یک سازمان اجتماعی است اما عمده مردم آنرا با اقدامات عمرانی اش می شناسند، ادامه داد، اشاره کرد: البته اقدامات عمرانی ما تاثیر زیادی بر روی زندگی مردم دارد به شکلی که اگر تاثیرات اجتماعی پروژه ها را مد نظر قرار ندهیم اساسا سبب اتلاف منابع می شویم و رضایت مردم را در برندارد.

وی با بیان این که ما پروژه های زیادی داشتیم که با هزینه بالا ساخته شده اند اما پس از بهره برداری موثر واقع نشدند اظهار داشت: هفته قبل پروژه ای را افتتاح کردیم که تنها ۸۰۰۰ متر در امتداد سه راه امین حضور بود. هر چند که اگر نگاه قبلی بر شهر حاکم بود باید بجای این پلازا یک هایپرمال ساخته می شد؛ اما نیاز مردم این محله فضای تفرجگاهی بود و به همین دلیل اولویت ما نیز پاسخگویی به نیاز اهالی بود تا رضایت مندی مردم را به دست آوریم.

شهردار تهران با بیان این که تخصیص اولویت به پروژه های کوچک مقیاس محلی که رضایت مردم را فراهم می آورد به شکلی است که با حداقل عارضه سود بالایی کسب می شود، افزود: در سال ۹۳ که من در دولت بودم شهردار وقت گزارشی اعلام نمود و اظهار داشت که در نوروز آن سال میزان مراجعه مردم به پل طبیعت از مراجعه به برج میلاد بیشتر بوده است و این در حالی بود که شهرداری بیش از هزار میلیارد تومان در برج میلاد صرف کرده و تنها ۱۰۰ میلیارد تومان در پل طبیعت هزینه کرده بود که این نشان میدهد با خلاقیت می توان مردم را جذب کرد و می بینیم که در شهرهای بزرگ دنیا نیز با خلاقیت و نه تقلید، توانسته اند که آثار خوبی به نمایش بگذارند.

حناچی با بیان این که منطقه ۲ یکی از مناطق فعال در حوزه فناوری است، اضافه کرد: حضور دانشگاه صنعتی شریف موجب شتاب نوآوری در این منطقه شده است و ما نیز بنا بر حمایت داریم، اما در مورد استقرار یا عدم استقرار مراکز نوآوری در مناطق مسکونی انتظار داریم با دقت بیشتر با هماهنگی معاونت شهرسازی و در قالب ضوابط شهری این اقدام انجام گیرد.

وی با بیان این که در این منطقه، یک پروژه مهم داریم و آن بهسازی رود دره اوین از پایین اوین تا پارک گفت و گو است و در نظر داریم آنرا به حوزه قلمروی عمومی تبدیل نماییم، اظهار داشت: البته قسمتی از این فضا اشغال شده که مذاکرات دراین زمینه شروع شده است.

وی با بیان کلنگ زنی پروژه های عمرانی در روز سه شنبه اظهار داشت: در مراسم کلنگ زنی روز سه شنبه دو اتفاق مهمی رخ خواهد داد. به شکلی که شاهد اتصال نمایشگاه بین المللی به شبکه مترو و اتصال منطقه ۲۲ به شبکه ریلی خواهیم بود.
حناچی افزود: بنا داریم پارک گفت و گو را تا زیر نیایش ادامه دهیم که فاز اول آن تا زیر بزرگراه همت آماده افتتاح است، اما باید از همت عبور کرده و به نظر می رسید تا محدوده ملاصدرا مانعی وجود نداشته باشد که این فرصت استثنایی برای شهر است.

شهردار تهران با بیان این که یکی از مسائل مهم در این زمان به خصوص پس از شیوع ویروس کرونا مسئله سلامت روان است به افتتاح مرکز جامع سلامت روان اشاره نمود و اضافه کرد: تلاش ما برای پیشگیری پیش از درمان معطوف است که این مساله را برای پرسنل و بازنشستگان دنبال می نماییم.
وی با تاکید بر این که مناسب سازی معابر برای معلولان و افراد دارای محدودیت بعنوان یک مهم دنبال می شود، افزود: ساماندهی خیابان ذوالفقاری یکی از دغدغه های اهالی این خیابان بود، به شکلی که هر زمانی من به مسجد می رفتم مردم از من درخواست می کردند که این خیابان را ساماندهی کنم. چونکه به علت وجود پارکینگ زنجان که محل تجمع همه موتورسیلکت های توفیقی است شاهد بروز ترافیک شدید در این منطقه هستیم. که با سردار حمیدی صحبت کرده و امیدواریم هر چه سریعتر این پارکینگ جابجا شود.




1399/06/14
08:34:38
5.0 / 5
1766
تگهای خبر: برند , شهر , طبیعت , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری