مورد خاص امروز قم

صف های فشرده دریافت سیم كارت برای وام یك میلیونی در قم

صف های فشرده دریافت سیم كارت برای وام یك میلیونی در قم

به گزارش فقط سفر قم سرپرستان خانواری كه سیم كارت به نام شان نیست، برای دریافت وام یك میلیون تومانی دولتی مجبور به حضور فیزیكی و فشرده در دفاتر پیشخوان هستند و این در شرایطی است كه كرونا در كمین شهروندان نشسته است.


با وجود اینكه همه متخصصان عرصه درمان و پزشكی سفارش بر عدم ازدحام جمعیت می كنند، این روزهای شاهد تجمع بالا و فشرده مردم در دفاتر پیشخوان دولتی و خدمات عمومی هستیم.
با بیان دولت در خصوص عرضه وام یك میلیون تومانی به خانواده ها، طی اطلاعیه ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی بایستی شماره سیم كارت عرضه شده به نام سرپرستان خانوارها باشد.
این امر سبب شده كه سرپرستانی كه سیم كارت به نام آنها نیست، به تب و تاب افتاده و از قافله دریافت كنندگان وام عقب نمانند؛ سرپرستانی كه تعدادشان اندك نیست و در كل كشور به 2.5 میلیون نفر می رسد.
همه این ها در حالی است كه مهلت ارسال پیامك تا 18 اردیبهشت تمدید شده و اگر تا این تاریخ اقدام گردد، وام بعد از ماه مبارك رمضان دریافت می شود.
با مشاهده میدانی كه در چند دفتر پیشخوان استان قم داشتیم، تعداد جمعیت بالایی را شاهد بودیم كه بدون توجه به خطر كرونا به صورت فشرده و دوشادوش هم ایستاده بودند.
در چنین شرایطی كه باید بیشتر از هر زمان دیگر به رعایت اصول بهداشتی پرداخت، لازم است تمهیدات مناسب برای كاهش حضور فیزیكی مردم از راه بهره گیری از خدمات الكترونیكی صورت گیرد.
شركت مخابرات استان قم در پاسخ به این وضعیت بیان می كند كه حضور فیزیكی افراد در دفاتر برای دریافت سیم كارت گریزناپذیر است و ما تنها می توانیم بعضی از سرپرستان كهن سال و آسیپ پذیر را شناسایی كرده و به آنها در مقابل درب منزل خدمات عرضه دهیم و این كار به صورت محدود امكان پذیر است.
پرواضح است كه در صورتی می توان از شهروندان انتظار رعایت موارد بهداشتی داشت كه هزینه در خانه ماندن برای آنها كاهش پیدا كند، اما اینكه به علت فقدان زیرساخت الكترونیكی مردم به سمت اجتماعات سوق داده شوند و از طرفی از آنها انتظار عدم حضور در اجتماعات وجود داشته باشد، تناقضی آشكار است.




1399/01/30
22:40:39
5.0 / 5
2980
تگهای خبر: خانواده , خدمات , شهر , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری