تور مجازی بازدید از موزه مشهور انگلیس با كمك یك ربات

تور مجازی بازدید از موزه مشهور انگلیس با كمك یك ربات

فقط سفر: با شیوع ویروس كرونا در جهان و به دنبال آن بسته شدن موسسات هنری سراسر جهان، موزه هنرهای معاصر ˮهستینگزˮ (Hastings) انگلیس با بهره گیری از یك ربات دورحضور تورهای مجازی ارائه می دهد.


به گزارش فقط سفر به نقل از ایسنا و به نقل از نیویورك تایمز، هفته گذشته یك ربات در حال حركت در موزه هنرهای معاصر هستینگر انگلیس بود.
با اجازه "لیز گیلمور" (Liz Gilmore)، مدیر موزه هنرهای معاصر هستینگر انگلیس، این ربات كه دارای یك صفحه نمایش به اندازه یك آی پد است، در موزه حركت می كند و آثار هنری آنجا را در معرض نمایش قرار می دهد.
افراد می توانند با كمك این ربات نمایی كامل از تمام جهات موزه داشته باشند و یك سرگرمی بسیار جذابی را برای افرادی كه به سبب شیوع ویروس كرونا و قرنطینه در خانه هستند، به وجود می آورد.
با آنكه ویروس كرونا سبب بسته شدن موسسات هنری جهان شد، اما كاری كه این موزه انجام داد، متفاوت و جالب است؛ تور مجازی این ربات با بهره گیری از یك دستگاه دورحضوری تلفن همراه و بوسیله وای-فای امكان دیدن این موزه را برای كاربران درون خانه فراهم می آورد.
بنظر می رسد این اولین باری است كه یك سازمان فرهنگی در انگلیس اهتمام كرده است چنین تجربه ای را برای كاربران به ارمغان بیاورد. قیمت ربات مذكور ۴۰۰۰ دلار است و توسط شركت "Double Robotics "توسعه داده شده است.






منبع:

1399/01/29
20:48:39
5.0 / 5
3183
تگهای خبر: دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری