نشست رحمانی فضلی با معاونین وزارت كشور جهت بررسی مدیریت كرونا در كشور

نشست رحمانی فضلی با معاونین وزارت كشور جهت بررسی مدیریت كرونا در كشور

فقط سفر: در نشست رحمانی فضلی با معاونین وزارت كشور، ضمن مرور مسیر دنبال شده در مدیریت بیماری كرونا در مناطق مختلف كشور تاكنون، مراحل بعدی پیش بینی شده برای پیشنهاد به ستاد ملی كرونا، مورد بررسی و جمع بندی قرار گرفت.


به گزارش فقط سفر به نقل از ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی نایب رییس شورای عالی مدیریت بحران كشور، عصر امروز در نشست با معاونین وزارت كشور، ضمن مرور مسیر دنبال شده در مدیریت بیماری كرونا در مناطق مختلف كشور تاكنون، اظهار داشت: اقدامات استانداران و مجموعه عوامل سطوح مختلف مدیریت سیاست داخلی در حفظ آرامش و ثبات و طمأنینه در لایه های مختلف اجتماعی به دنبال بروز و شیوع بیماری كرونا در كشور، از اهمیت و اثر گذاری بسیار بالایی برخوردارست.

وزیر كشور در همین زمینه با تشكر از كوشش های استانداران اضافه كرد: نقش آفرینی استانداران در روند مدیریت بیماری كرونا مورد اذعان همه دستگاه های عضو ستاد ملی مدیریت كرونا است و امیدواریم با مستند سازی این تجربیات و تجمیع آن، اشكالات موجود در روند های در رابطه با كنترل و مدیریت بیماری در مناطق مختلف، به حداقل برسد.

رحمانی فضلی ضمن مرور بعضی از كوشش های بعمل آمده از طرف شهرداران و دهیاران در مناطق مختلف برای مبارزه با شیوع بیماری، كه با حمایت فرمانداری ها اجرا شده است، از كوشش های فرمانداران، شهرداران، بخشداران و دهیاران در سراسر كشور قدردانی نمود.
وزیر كشور در همین زمینه ابراز امیدواری كرد: به تدریج، روش های مؤثری برای جبران كاهش منابع شهرداری ها در اثر شیوع ویروس كرونا پیش بینی شود.


وی دراین نشست، ضمن اشاره به گزارش های ارائه شده ناظر بر تعدد و تفرق مراجع و رویكردهای جاری برای جذب و ساماندهی كمك های مردمی و پشتیبانی از اقدامات خیرین در زمینه بیماری كرونا، نقش آفرینی یك یا دو متولی اصلی قانونی در این خصوص برای هم افزا نمودن این تلاش ها و پرهیز از موازی كاری و اتلاف منابع و فرصت ها را خواهان شد.

در نشست عصر امروز معاونین وزارت كشور با رحمانی فضلی، پیشنهادات كمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت كرونا برای مراحل بعدی طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند، مطرح و مورد تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر كشور بعد از بررسی این پیشنهادات كه متضمن ادامه شرایط موجود و یا تغییر و هوشمند سازی محدودیت ها، پروتكل ها وچارچوب های فعلی درباب فعالیت مدارس و دانشگاه ها، بوستان ها و پارك ها، محیط ها و برنامه های فرهنگی و آئینی و كارهای اصناف و واحدهای تجاری است، بر اهمیت توجه توأمان به صیانت و مراقبت از سلامت مردم و آرامش اقتصادی خانواده ها و جامعه تاكید كرد.

رحمانی فضلی در همین زمینه با اشاره به روند موجود آغاز فعالیت واحدهای صنفی كم خطر در استانها و در تهران از آغاز هفته آینده، تاكید كرد: مسئولیت اجرای پروتكل های بازفعالیت واحدهای صنفی و اقتصادی با خود اصناف و وزارت صمت اما نظارت بر عهده وزارت بهداشت است.




منبع:

1399/01/27
23:24:41
5.0 / 5
2831
تگهای خبر: خانواده , دستگاه , شهر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری