معاون گردشگری خبر داد:

بازگشت حدود ۷۰ میلیارد تومان هزینه كنسلی سفر به مردم

بازگشت حدود ۷۰ میلیارد تومان هزینه كنسلی سفر به مردم

به گزارش فقط سفر معاون گردشگری درحالی كه همچنان بعضی از شركت های هواپیمایی، آژانس های مسافرتی و هتل ها از اجرای كامل بخشنامه لغو سفر خودداری می كنند و از مردم جریمه می گیرند، اظهار داشت: تا كنون بیشتر از 70 میلیارد تومان هزینه ناشی از لغو سفر توسط فعالان گردشگری به مردم بازگردانده شده است.


به گزارش فقط سفر به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ولی تیموری اظهار نمود: همزمان با اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری كرونا و با همكاری و همراهی مدیران و كاركنان تاسیسات گردشگری، تا كنون بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان از وجوه پرداختی توسط مردم و گردشگران، حسب درخواست آنها برای لغو سفرهای خود، برگردانده شده است.
وی از همكاری خانواده صنعت گردشگری كشور تشكر كرد و از مردم درخواست نمود شرایط اقتصادی خاص فعالان گردشگری را نیز در این مقطع مدنظر قرار داده و در صورت امكان بجای دریافت نقدی وجوه خود، سفر را به زمان مناسب تری موكول كنند.
او همراهی لازم با مردم و مسؤولین كشور برای عبور از این مقطع حساس را لازم و ضروری دانست و از تاسیسات گردشگری درخواست نمود با رعایت اخلاق حرفه ای، دستورالعمل ها و بخشنامه های ابلاغی از طرف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را با دقت و جدیت عمل كنند.
تیموری، سازوكار ملی اعلام شده همچون استمهال تسهیلات بانكی، مالیات، حق بیمه كارفرمایی و همین طور قبوض حامل های انرژی فعالان و تاسیسات گردشگری را در پشتیبانی از صنعت گردشگری موثر دانست و اضافه كرد: به زودی با تكمیل این ساز و كار، مسیر عبور از این بحران ترسیم می شود.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ششم اسفندماه همزمان با تشدید شیوع ویروس كرونا در كشور با صدور بخشنامه ای از تاسیسات گردشگری خواست، هزینه سفرها را در صورت انصراف بدون كسر جریمه به مردم استرداد كنند.




منبع:

1398/12/14
22:37:22
5.0 / 5
3364
تگهای خبر: خانواده , سفر , صنایع دستی , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری