احتمال كاهش ۱۰ درصدی كمك زیان دریافتی سازمان و شركت های شهرداری برای سال آینده

احتمال كاهش ۱۰ درصدی كمك زیان دریافتی سازمان و شركت های شهرداری برای سال آینده

فقط سفر: عضو شورای اسلامی شهر تهران از تعیین كاهش 10 درصدی كمك ˮزیان دریافتیˮ سازمان ها و شركت های شهرداری تهران در بودجه سال آینده آگاهی داد.


به گزارش فقط سفر به نقل از ایسنا، حسن رسولی درجلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی بودجه سال آینده شهرداری تهران، اظهار داشت: تغییرات ناشی از پیشنهادات باید در كمیسیون تلفیق مصوب شود. بدین سان نظرات، ابتدا در كمیسیون برنامه و بودجه و بعد از آن در كمیسیون تلفیق مطرح خواهد شد و آن دسته از پیشنهادات اعضاء كه در كمیسیون ها به تصویب نرسیده باشد قابلیت طرح در صحن را دارد.
وی ادامه داد: كمیسیون شهرسازی و معماری سومین كمیسیونی بود كه موارد مختلف بودجه را مربوط به حوزه خود مورد بررسی قرار داد، اظهار نمود: در نتیجه مباحث صورت گرفته با توجه به مصوبه شورا در تعیین پروژه های تحقق پذیر و اولویت محور مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان برای دو پروژه سامان دهی محله كن و فرحزاد و همین طور طرح نیلوفری در مناطق ۱۷ و ۱۸ افزایش رقم داشتیم. به شكلی كه سرجمع تغییرات به ۳۷۲ میلیارد تومان دراین حوزه رسید.
وی افزود: در حوزه مدیریت شهری خصوصاً توسعه شهر هوشمند در بودجه چند جابجایی داشتیم كه سرجمع تغییرات حدود ۹ میلیارد تومان بود. بر این اساس جهت گیری های كلی مصوبه های كمیسیون تلفیق در چند نكته، راهبردها و رویكردهای بودجه ی سال آینده را روشن كرده است.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به این كه به دنبال كوشش های صورت گرفته سهم درآمدهای پایدار شهرداری در صورت تحقق بودجه سال آینده برای نخستین بار به مرز ۳۷ درصد كل بودجه خواهد رسید، اضافه كرد: از مجموع بودجه مصوب، ۴۷ درصد سهم پروژه های عمرانی بوده كه این رقم با وجود همه مشكلات اقتصادی اختصاص پیدا كرده است. همین طور سهم هزینه های جاری به ۳۸ درصد كاهش می یابد و مابقی آن صرف پرداخت دیون شهرداری می شود. در حقیقت حدود یك سوم بودجه سال ۱۳۹۹ به مبلغ ۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به ۱۰۴ پروژه اولویت محور و تحقق پذیر بر اساس مصوبات برنامه ۵ ساله سوم شهر تهران اختصاص پیدا می كند.
وی اظهار داشت: نكته برجسته دیگر بودجه سال آینده شهرداری تهران این است كه مبلغ ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه های كوچك مقیاس توسعه محلی تامین اعتبار شده است؛ پس امیدواریم با همكاری مردم و شورایاری ها شاهد تغییرات محسوس در بهسازی و احیای كیفیت زندگی در محلات باشیم.
رسولی افزود: در بودجه سال آینده برمبنای راهبرد قبلی تعیین شده مدیریت شهری بیشتر از ۵۰۰۰ میلیارد تومان از بودجه، صرف توسعه حمل و نقل عمومی در بخش های مختلفی همچون زیر ساخت، سیگنالیت بهره برداری خواهد شد. در اجرای جهت گیری های برنامه ۵ ساله سوم نیز با هدف كوچك سازی بدنه فربه شهرداری ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار تعیین شده تا در حوزه كمك به بازنشستگی داوطلبانه و تشویقی ۳۴۰۰ نفر از همكارانمان در شهرداری تهران مورد بهره برداری قرار گیرد.
بگفته وی، همین طور كاهش وابستگی بودجه شركت ها و سازمان ها در حد ۲۵ درصد به شهرداری تكلیف شده و همین طور باید از كمك "زیان دریافتی" این سازمان ها و شركت ها حداقل به میزان ۱۰ درصد كاسته شود و از طرف دیگر ۴۵۰۰ میلیارد تومان نیز از این محل تامین گردد تا برای پرداخت بدهی های شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی مور استفاده قرار گیرد.
وی اشاره كرد: از كمیسیون های فرهنگی و اجتماعی در بخش منابع توافق نظر گرفتیم تا نظرات در كمیسیون تلفیق مطرح و در آنجا بررسی شود.
رسولی اظهار نمود: امروز در ساعت ۱۴ نیز آقایان مظاهریان و جوادی یگانه در شورا حضور پیدا می كنند تا به همراه اعضای كمیسیون فرهنگی اجتماعی جمع بندی نقطه نظرات را داشته باشیم تا با تعیین تكلیف منابع و تبصره ها در جلسه روز سه شنبه كل بودجه شامل بخش های منابع و مصارف با همه شمولیت تبصره ها توسط كمیسیون ها بررسی و آماده طرح در صحن شورا باشد.



1398/12/11
21:15:05
5.0 / 5
3754
تگهای خبر: حمل و نقل , شهر , كیفیت , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری