افتتاح زیرگذر گیشا در نیمه نخست اسفند

افتتاح زیرگذر گیشا در نیمه نخست اسفند

فقط سفر: شهردار تهران از افتتاح زیر گذر گیشا در نیمه نخست اسفند ماه سال جاری آگاهی داد.


به گزارش فقط سفر به نقل از ایسنا، پیروز حناچی در آیین بهره برداری از ۵۵ پروژه مدیریت شهری در منطقه ۲۲ تهران ضمن تبریك ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر اظهار داشت: منطقه ۲۱ و ۲۲ آخرین مناطقی بودند كه به طرح جامع پیوستند به شكلی كه منطقه ۲۱ در سال ۸۲ و منطقه ۲۲ نیز بعد از سال ۸۶ در طرح جامع قرار گرفتند و بارگذاری جمعیتی در آنها شروع شد.
وی اضافه كرد: بعد از سال ۸۶ در منطقه ۲۲ در حقیقت آخرین فرصت های شهر تهران از دست رفت. در این منطقه ورزشگاه آزادی، باغ گیاه شناسی و پروژه هایی همچون ایران مال تحقق پیدا كرد. بعد از سال ها غفلت طرح تفصیلی منطقه را به شورای عالی شهرسازی بردیم و آخرین مراحل این كار در حال سپری شدن است.
شهردار تهران به افتتاح قطعه یك اتوبان تهران شمال در آینده نزدیك اشاره نمود و اضافه كرد: با شروع به كار این مسیر منطقه ۲۲ تا شهرستانك به كمتر از ۳۰ دقیقه زمان برای رسیدن كاهش می یابد كه می تواند گام موثری باشد و نتیجه كوشش های بسیاری است.
وی افزود: یكی از خاصیت های طرح تفصیلی منطقه ۲۲ دریاچه چیتگر است كه در همین فصل زمستان آبگیری آن شروع می شود و باتوجه به تصفیه خانه ای كه دارد كیفیت آب آن تضمین می شود. در حقیقت منطقه ۲۲ كم آب ترین منطقه تهران است و آخرین ذخایر تعبیه شهر تهران نیز در آن قرار گرفته است كه باید برای خدمات بهتر از ظرفیت های موجود آن بهره بگیریم.
شهردار تهران به عدم توازان توسعه جمعیت و خدمات در این منطقه اشاره نمود و اضافه كرد: بعد از تكمیل برج های مسكونی منطقه استقرار جمعیت در آن اتفاق می افتد كه در آن هنگام مشكلات عدم توسعه ای خدمات لازم بیشتر قابل مشاهده خواهد بود. در شرایطی هستیم كه بیشتر پروژه های بزرگ در تهران افتتاح شدند و یا تا آخر سال همانند زیرگذر گیشا به بهره برداری می رسند و بعد از آن شاهد افتتاح نسل جدیدی از پروژه ها در جهت افزایش خدمات در سطح محلات شهر تهران خواهیم بود. یكی از این پروژه ها اتصال پیاده راه بوستان چیتگر به مجموعه دریاچه خلیج فارس است.
وی اشاره كرد: اتصال منطقه ۲۲ به شبكه مترو مغفول مانده كه در اولویت اقدامات ما برای این منطقه قرار گرفته است. همین طور پروژه های خدماتی در سطح منطقه ادامه پیدا خواهند كرد تا افراد برای بهره گیری از خدمات مجبور به درنوردیدن مسافت های طولانی با خودرو نشوند.
حناچی در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران نیز اظهار داشت: امسال ۵۵ پروژه با اعتبار ۶۲ میلیارد تومان در سطح منطقه ۲۲ از راه اندازی میدان میوه و تره بار تا پارك و بوستان به بهره برداری رسید منطقه ۲۲ در بخش مسكونی توسعه بی رویه ای داشته است و خدمات متناسب با آن توسعه پیدا نكرده پس بیشتر پروژه های كه امروز به بهره برداری رسید از جنس خدمات محلی و با هدف كاهش ترددهای درون شهری بوده است.
وی اشاره كرد: مطمئنا شهر فقط مسكن نیست هر چند كه مسكن برای استقرار خانواده ها لازم است اما توسعه خدمات و توجه به اوقات فراغت نیز باید مدنظر قرار بگیرد هرچه خدمات محلی بیشتر تامین گردد از سفرهای درون شهری كم می شود.
وی افزود: باتوجه به توافق با شورای عالی شهرسازی بارگذاری سنگین مسكونی دیگر در منطقه ۲۲ نخواهیم داشت و روال عادی صدور پروانه و ساخت و سازها طی خواهد شد.
شهردار تهران همین طور این خبر را هم اعلام نمود كه در نیمه اول اسفند امسال نیز انشالله شاهد افتتاح زیرگذر گیشا خواهیم بود.




منبع:

1398/11/26
15:34:23
5.0 / 5
3928
تگهای خبر: خدمات , سفر , شهر , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری