اروپایی ها به دنبال راهكارهای موثر برای كاهش آلودگی هوا هستند
اولین كشور با حمل و نقل عمومی مجانی
به گزارش فقط سفر برای كاهش ترافیك، استفاده از خدمات حمل و نقل عمومی در مركز یكی دیگر از شهرهای آلمان مجانی می شود و همینطور طرح حمل و نقل عمومی مجانی مقرر است از اول ماه مارس در كل كشور لوكزامبورگ به اجرا درآید.
به گزارش فقط سفر به نقل از ایسنا، از چهارشنبه ۱۱ دی ماه، شروع سال ۲۰۲۰ میلادی، سفر با اتوبوس و تراموا در مركز شهر "آگسبورگ" در آلمان مجانی می شود. در این شهر ۳۰۰ هزار نفری در جنوب آلمان مقرر است برای بهبود كیفیت هوا، استفاده از حمل و نقل عمومی در محدوده ای شامل ۹ ایستگاه مجانی شود.
شهرداری آگسبورگ تاكید كرده كه با اجرای این طرح تصمیم دارد سفر به مركز شهر را برای بازدیدكنندگان جذابتر كند و كار مغازه های خرده فروشی رونق بخشد.
امكانات دیگری همچون پرداخت ماهیانه مبلغ معینی برای دسترسی نامحدود به اتوبوس و تراموا در سطح شهر و استفاده از دوچرخه های اجاره ای و اتومبیل های كرایه ای شهرداری هم بخش دیگری از این طرح هستند.
اجرای این طرح پیشتر در شهر كوچكی در ایالت بایرن با استقبال شهروندان همراه شده بود. بررسی آمار سفرهای درون شهری در محدوده ای كه بلیط اتوبوس و تراموا مجانی شده بود، نشان می داد كه شمار مسافران بعد از حدود دو ماه دو برابر شده است.
طرح حمل و نقل عمومی مجانی در كل كشور لوكزامبورگ
به گزارش دویچه وله، حالا لوكزامبورگ هم تصمیم دارد از ماه مارس این طرح را در كل كشور به اجرا درآورد و اولین كشوری باشد كه حمل و نقل عمومی در آن مجانی خواهد بود. البته صندلی های درجه یك همچنان پولی خواهد ماند. بلیط اتوبوس و قطار به مقصد لوكزامبورگ از سایر كشورهای اروپایی هم به مراتب ارزان تر خواهد شد.
لوكزامبورگ، كشوری در قاره اروپا است كه به مركزی برای موسسه های مالی و بانكی تبدیل گشته است.
اقتصاد لوكزامبورگ به علت خدمات بانكهای این كشور پررونق است. سطح درآمد در این كشور بالاست اما هزینه های زندگی بخصوص مسكن هم بسیار گزاف است. لوكزامبورگ با دوهزار و ۵۸۶ كیلومترمربع حدود ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و از گران ترین كشورهای اروپا به حساب می آید.
بسیاری از شهروندان این كشور به علت افزایش وحشتناك قیمت مسكن، ساكن كشورهای همسایه شده اند. با این وجود جمعیت لوكزامبورگ در ۲۰ سال قبل یك سوم بیشتر شده است. نیمی از ساكنان كنونی این كشور اتباع بیگانه هستند. روزانه حدود ۲۰۰ هزار نفر هم از فرانسه، بلژیك و آلمان برای كار به لوكزامبورگ سفر می كنند.
آمار نشان داده است بیشتر از ۶۰ درصد آنها با خودرو های تك سرنشین راهی محل كار خود می شوند و به همین علت اتوبان های ورودی به لوكزامبرگ هر روز بامداد شاهد ترافیك سنگینی هستند. مقامات لوكزامبرگ تصمیم دارند با اجرای طرح خدمات حمل و نقل رایگان، آمار خودرو های تك سرنشین را ظرف مدت پنج سال آینده ۱۵ درصد كم كند.
مسیرهای دوچرخه سواری این كشور هم مقرر است دو برابر بیشتر شوند و به یك هزار و صد كیلومتر افزایش پیدا كنند. بعنوان مثال در حدفاصل دو شهر بزرگ این كشور كه قطب های اقتصادی لوكزامبورگ به شمار می روند یك مسیر ۲۸ كیلومتری دوچرخه سواری پرسرعت ایجاد می شود.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب