دعوتنامه ایران برای جشن سال نو چینی ها

دعوتنامه ایران برای جشن سال نو چینی ها

به گزارش فقط سفر چینی ها برای دومین سال دعوت شده اند تا سال نوشان را در ایران جشن بگیرند. «ایران باشكوه» رویدادی است كه از چهارم تا بیستم بهمن ماه به این مناسبت برگزار می گردد.


به گزارش فقط سفر به نقل از ایسنا، علی اصغر مونسان ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ دو هفته پیش در جریان سفر به چین در مصاحبه ای كه با برخی شبكه های تلویزیونی این كشور داشت از چینی ها دعوت كرد تعطیلات سال نوشان را در ایران كه ارزان ترین مقصد سفر در جهان معرفی شده است، سپری كنند.
ایران از تابستان امسال قانون لغو روادید را برای چینی ها یك طرفه به اجرا گذاشت. طبق اظهارات برخی آژانس داران چینی، این اقدام ایران با استقبال گردشگران چینی روبه رو شده است؛ آن چنان كه ولی تیموری ـ معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ گفته است: در ماه های مرداد، شهریور و مهر یعنی بعد از لغو روادید، حدود ۱۴ هزار نفر چینی به ایران سفر كردند. درحالی كه در مدت زمان مشابه سال قبل بالغ بر ۱۳ هزار نفر چینی به ایران سفر كرده بودند و فقط در یك ماه (مهرماه) این سفرها نزدیك به ۱۲ درصد رشد داشته است.
محمدابراهیم لاریجانی ـ مدیركل بازاریابی و تبلیغات گردشگری ـ هم از برگزاری رویداد «ایران باشكوه» همزمان با سال نو چینی ها اطلاع داد و اظهار داشت: به منظور حضور مستمر و موثر در بازار هدف گردشگری چین، معاونت گردشگری در تلاش است تا همزمان با سال نو چینی در تاریخ ۴ تا ۲۰ بهمن ماه امسال این رویداد را برگزار كند.
او با بیان این كه سال نو چینی ها برای بار دوم در كشور گرامی داشته می شود، اظهار نمود: بعد از لغو روادید برای شهروندان این كشور، میزبانی از اینفلوئنسرها و فعالان گردشگری چینی در چارچوب تورهای آشناسازی در كنار نتایج سفر اخیر بخش خصوصی و برگزاری نشست B۲B در این كشور، انتظار می رود دستاوردهای این رویداد ۱۷ روزه، بیشتر از پیش باشد و سهم ایران از بزرگ ترین بازار گردشگرفرست دنیا افزایش یابد.
او با اشاره به این كه استان هایی كه بیشتر مورد استقبال گردشگران چینی هستند به منظور برگزاری رویداد «ایران باشكوه» انتخاب شده اند، اظهار داشت: تهران، اصفهان، یزد، كرمان، البرز، سمنان، فارس، قزوین، همدان و مناطق آزاد همچون استان ها و مناطق منتخب به منظور برگزاری رویداد «ایران باشكوه» هستند.
مدیركل بازاریابی و تبلیغات گردشگری افزود: برای ترغیب و تشویق هرچه بیشتر گردشگران چینی برای انتخاب ایران بعنوان مقصد سفر لازم است تا همكاری و هماهنگی در زمینه های مختلف میان مقام های استانی و دستگاه های فرابخشی صورت پذیرد.
او درباره این رویداد بیشتر توضیح داد: برگزاری جشن های متناسب در طول هفته، نصب بنرهای خوشامدگویی و تبریك سال نو به زبان چینی در ورودی و اماكن مهم شهر، برگزاری مسابقات مختلف همچون عكس، خاطره كوتاه، تولید محتوا برای شبكه های اجتماعی و نورپردازی اماكن مهم گردشگری بخشی از اقدامات درنظر گرفته شده در رویداد «ایران باشكوه» است.
او اضافه كرد: برگزاری نمایشگاه های موقت با ارتباط موضوعی میان دو كشور، سرو غذاهای چینی در رستوران ها، طراحی گشت های ویژه و متناسب با سلایق مردم این كشور، اعمال تخفیف در مراكز اقامتی، پذیرایی و فروشگاه های صنایع دستی، اعمال تخفیف در ورودیه اماكن گردشگری و موزه ها، استقرار راهنمای چینی زبان در موزه ها و اماكن گردشگری در كنار هر گونه ابتكار و خلاقیت دیگر در سطح استان به صورت فراگیر (در همه مراكز) و یا گزینشی (در بعضی از مراكز) مختص گردشگران چینی انجام می شود.
لاریجانی با تاكید بر این كه مقرر است تبلیغات گسترده ای توسط تورگردانان ایرانی و چینی، نمایندگی های فروش هواپیمایی ماهان (تنها شركت هواپیمایی ایران كه بین دو كشور مستقیم پرواز دارد) و سفارت و كنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در كشور چین صورت گیرد، اظهار داشت: پیشنهادات استانی شامل برنامه های مدنظر و درصد تخفیفات در هر یك از بخش ها بعد از جمع بندی و گزارش گیری به شكل دقیق اعلام خواهد شد. پیشنهادات دریافتی از استان ها توسط این معاونت به تورگردانان داخلی و چینی اطلاع رسانی خواهد شد و آنان بر مبنای پیشنهادات، برنامه سفر خویش را طراحی و تبلیغ خواهند كرد.



1398/09/25
20:35:50
5.0 / 5
4229
تگهای خبر: تبلیغات , دستگاه , سفر , شهر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری