در پاسخ به انتقاد از طرح كنترل آلودگی هوا:

اگر هوا آلوده است فضا را با شانتاژ غبارآلود نكنیم

اگر هوا آلوده است فضا را با شانتاژ غبارآلود نكنیم

به گزارش فقط سفر مدیر واحد ساماندهی محدوده ها و طرح های ترافیكی سازمان حمل و نقل و ترافیك اظهار داشت: شهرداری تهران در تمام جلسات كارشناسی از طرح های فنی استقبال می كند و اصرار مدیران در خصوص مخالف خوانی در فضای رسانه ای، درصورتی كه در تمام مراحل تصویب طرح های ترافیكی حضور فعال داشته اند، بسیار عجیب و قابل تأمل است.


به گزارش فقط سفر به نقل از ایسنا، عمار سعیدیانفر با اشاره به روند تصویب طرح های ترافیكی دو سال گذشته اظهار داشت: شهرداری تهران با عنایت به آخرین متدهای مدیریت تقاضای سفر در كشورهای پیشرفته، طرحی را برای مدیریت تردد در محدوده طرح ترافیك و محدوده آلودگی هوا(زوج یا فرد سابق) به تصویب شورای ترافیك شهر تهران و شورای اسلامی شهر رساند كه به نظر بنده و خیلی از كارشناسان یكی از بزرگ ترین دستاوردهای مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران است.
وی خاطرنشان كرد: این طرح به تایید پلیس راهنمایی و رانندگی و اعضای شورای اسلامی شهر تهران رسیده است و به اذعان حتی منتقدین، در برقراری عدالت اجتماعی، هوشمندسازی، كاهش آلودگی هوا و مدیریت حجم تردد در محدوده های دوگانه و كل شهر تهران بسیار موثر بوده و حاصل تلاش های شبانه روزی متخصصان امر است.
عمار سعیدیان فر اضافه كرد: در چند روز گذشته كه در تهران و تمام كلان شهرهای كشور شاهد سكون نسبی هوا و پدیده وارونگی بوده ایم، متاسفانه تعدادی از مخالفین طرح های دوگانه كه مترصد فضایی برای تخریب بودند با موضع گیری هایی كه بیشتر سیاسی و شخصی است به تخریب طرح كنترل آلودگی هوا و طرح ترافیك تهران پرداخته اند، طرحی كه با بررسی آمار متقن در تابستان ۹۸، نمایانگر كاهش آلودگی هوا و ترافیك نسبت به سه ماهه مشابه سال ۹۷ بوده است.
وی با بیان این كه در مورد آمار مقایسه ای و فنی به كفایت صحبت و اظهارنظر شده است، اضافه كرد: برخی افراد منتقد بدون در اختیار داشتن آمار و تحلیل ها یا بدون بررسی تحلیل های موجودی كه در اختیارشان گذاشته شده است، فقط به تخریب طرح های دوگانه پرداخته و خیلی عجیب تر از آن فقط برخورد سلبی با مبحث می نمایند و در جواب این سوال كه پیشنهاد مشخص شما برای جایگزینی طرح های موجود چیست؟ یا پاسخ مشخصی نمی دهند یا پاسخی بر مبنای مطالعات و تحلیل های كارشناسی عرضه نمی دهند.
سعیدیان فر بیان كرد: بنده استدعا دارم، اولا دوستان تعداد روزهای آلوده و ناسالم سال های ۹۵ و ۹۶ را به یادآورند كه طرح ترافیك جدید اجرایی نشده بود، ثانیا از مدیران و دست اندركاران امر تقاضا دارم حداقل موضع گیری های شخصی و فنی خویش را به جای مطرح كردن در تریبون های عمومی، به جلسات كارشناسی برگردانند. شهرداری تهران در تمام جلسات كارشناسی از طرح های فنی استقبال می كند و اصرار مدیران در خصوص مخالف خوانی در فضای رسانه ای، درصورتی كه در تمام مراحل تصویب طرح های دوگانه حضور فعال داشته اند، بسیار عجیب و قابل تأمل است. همه نهادها و افراد مسئول به قدر سهم امضایی كه در تایید طرح های دوگانه انجام داده اند در موفقیت و نقصها احتمالی آن مسئول هستند. اگر واقعا طرح های بهتری مدنظر این گروه از منتقدین است مطرح نمایند، ولی خواهشمندم با مطرح كردن صحبت های فاقد مطالعات كارشناسی، مردم را سردرگم نكنند.
سعیدیانفر تصریح كرد: مردم در قبال مواضع چندگانه و شانتاژ خبری، تفكیكی بین مسئولین امر قائل نخواهند بود و مطرح كردن اختلاف نظرهای شخصی در فضای رسانه ای بطور قطع به ضرر مدیریت كلان شهری تمام خواهد شد و همه ما متضرر خواهیم بود.
وی ادامه داد: همان گونه كه شهردار و معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران در جلسه پیشین شورای ترافیك شهر تهران مطرح نمودند تمام طرح های كارشناسی با مبحث محدوده طرح ترافیك و آلودگی هوا بعد از بررسی و تایید كارشناسی، اجرا خواهند شد.
بنا براعلام روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران، سعیدیانفر تصریح كرد: شهرداری تهران بطور قطع از طرح های جدید كارشناسی استقبال خواهد نمود ولی اظهارنظر از تریبون های رسمی و رسانه ای قابل بررسی و اجرا نبوده و نخواهد بود. چاره در بازگشت به جلسات كارشناسی است نه غبارآلود كردن فضای رسانه ای در ایام آلوده.



1398/08/23
10:19:23
5.0 / 5
3725
تگهای خبر: حمل و نقل , سفر , شهر , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری