بازگشایی موزه ملی برزیل در ۳ سال

بازگشایی موزه ملی برزیل در ۳ سال

فقط سفر: یك سال بعد از آتش سوزی ویرانگر موزه ملی برزیل، مسئولان این موزه از برنامه ای برای بازگشایی مرحله به مرحله این موزه خبر دادند.


به گزارش فقط سفر به نقل از ایسنا و به نقل از آرت نت، مسئولان موزه ملی برزیل قصد دارند به كمك یك برنامه چند مرحله ای و سه ساله، درهای قدیمی ترین و مهم ترین موزه تاریخی و علمی برزیل را بار دیگر به روی مردم باز كنند.
خبر برنامه بازگشایی مرحله به مرحله موزه ملی برزیل در كنفرانس خبری آكادمی علمی برزیل با حضور «دنیس پایرز» رئیس دانشگاه فدرال ریو دو ژانیرو و یكی از مسئولان موزه ملی برزیل اعلام گردید.
«پایرز» در این كنفرانس خبری بیان كرد: «هدف ما بازگشایی قسمتی از ساختمان بازسازی شده این موزه به همراه برگزاری تعدادی نمایشگاه به مناسبت جشن دویستمین سالگرد استقلال برزیل در سال ۲۰۲۲ است.»
تاكنون حدود ۲.۷ میلیون دلار صرف بازسازی بخش های لطمه دیده این موزه شده است. به قول « پایرز» تابحال ۱۶.۴ میلیون دلار كمك هزینه برای بازسازی موزه ملی برزیل جمع آوری شده است. بخش اعظمی از این پول توسط دولت برزیل اهدا شده است، اما تعدادی ارگان بین المللی همچون یونسكو و چندین كشور همچون آلمان نیز مبالغی برای بازسازی این موزه اهدا كرده اند. با این وجود هنوز هزینه ی دقیق بازسازی كامل این موزه مشخص نشده است.
در ابتدا گمان می رفت، به دنبال این آتش سوزی حدود ۹۰ درصد از مجموعه های این موزه در آتش سوخته باشد، بااینكه خسارت وارد شده قابل توجه است اما به وخامت آن چه كه در ابتدا تصور می شد، نبود. ۱۷ مجموعه از ۳۴ مجموعه این موزه بطور كامل از بین رفت و یا قسمتی از آنها لطمه جدی دید. این مقدار حدود نیمی از اموال موزه را شامل می شود.
پس از تلاش های بی وقفه تیم های كمكی، شمار آثار نجات یافته از ۱۵۰۰ به ۲۰۰۰ اثر رسید. در میان آثار بازیابی شده، جمجمه ۱۱، ۵۰۰ ساله معروف به «لوزیا» قدیمی ترین جمجه كشف شده در قاره آمریكا و «Bendegó» بزرگ ترین شهاب سنگ كشف شده در برزیل نیز دیده می شوند.
در جریان كنفرانس خبری اخیر، خبر بعضی از آثار كه بتازگی بازیابی شده اند، همچون یك ماسك سامورائی متعلق به قرن نوزدهم میلادی و یك مجسمه باستانی برنزی مصری نیز اعلام گردید.
تاریخ آغاز برنامه بازسازی موزه ملی برزیل از اول ماه سپتامبر تعیین شده است.




منبع:

1398/06/11
14:42:59
5.0 / 5
5150
تگهای خبر: نمایشگاه , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری