شهردار تهران:

۴۰ درصد از آلودگی هوای تهران بخاطر خودرو های شخصی است، نیمی از تهرانی ها كلسترول بالا دارند

۴۰ درصد از آلودگی هوای تهران بخاطر خودرو های شخصی است، نیمی از تهرانی ها كلسترول بالا دارند

به گزارش فقط سفر شهردار تهران با اشاره به اینكه ˮ۴۰ درصد آلودگی هوای شهر تهران مربوط به خودرو های شخصی استˮ، اظهار داشت: راهكار كوتاه مدت حل معضل آلودگی، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است.


به گزارش فقط سفر به نقل از ایسنا، پیروز حناچی در مراسم گرامیداشت روز پزشك، با تبریك این روز به جامعه پزشكی اظهار نمود: یكی از نكاتی كه نباید آنرا فراموش نماییم، اوج زحمات پزشكان در طول بحران های مختلف بعد از انقلاب و پیش از انقلاب است و زحمات آنها را در هشت سال دفاع مقدس مشاهده كرده ایم. آنها همواره پیش از هر عملیاتی در منطقه حضور می یافتند و از آن مهم تر، اتفاقی بود كه در زنجیره بیمارستان های صحرایی افتاده بود، به صورتی كه ادعا می شود ركورد زمان لحظه جراحت تا درمان در دوران جنگ شكسته شد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: در شهر تهران سالانه ۵۷ هزار نفر جان خویش را از دست می دهند كه ۱۴۰۰ فوت بر اثر سوانح رخ می دهد.
شهردار تهران افزود: ۹.۳ درصد از تهرانی ها دیابت دارند و ۳۰ درصد آنها قند خون خویش را كنترل نمی كنند؛ همینطور ۵۰ درصد تهرانی ها دارای كلسترول بالا هستند و از هر پنج تهرانی یك نفر مبتلا به فشار خون است. شیوع پرفشاری خون در میان مردم تهران ۱۹ درصد است و از هر هشت تهرانی یك نفر از بیماری خود آگاه نیست.
حناچی اظهار داشت: ۱۹.۳درصد تهرانی ها چاق هستند و ۵۲.۲ درصد مردم فعالیت بدنی مناسبی ندارند. راهكار بلندمدت حل این معضل، توسعه حمل و نقل عمومی است كه سهم مترو در حمل و نقل عمومی حدود ۱۶ درصد است.
وی با اشاره به اینكه "در سال ۹۶ متاسفانه ۱۴۰۰ مرگ بر اثر فشارخون بالا در تهران رخ داده است"، اضافه كرد: ذرات معلق در سال ۱۳۹۴ جان ۴۵۷۳ نفر را گرفت. بعد از سال ۹۴ با جدی گرفتن معاینه فنی، اصلاح سوخت و... تا حدی میزان این ذرات معلق كنترل شد اما همچنان سه برابر استاندارد مجاز است.
حناچی تصریح كرد: ۴۰ درصد آلایندگی هوای تهران مربوط به خودرو های شخصی است كه اصلاح سوخت و فیلتر آلاینده ها و توجه به معاینه فنی، راهكاری میان مدت حل این مشكل است.
شهردار تهران خاطرنشان كرد: راهكار كوتاه مدت حل مشكل آلودگی هوای تهران، باور مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی است.




منبع:

1398/06/02
13:38:54
5.0 / 5
4417
تگهای خبر: استاندارد , حمل و نقل , شهر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری