بررسی لایحه جدید برج_باغ درصحن  شورای شهر تهران

بررسی لایحه جدید برج_باغ درصحن  شورای شهر تهران

فقط سفر: عضو كمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به اینكه لایحه جایگزین مصوبه برج_باغ به كمیسیون های تخصصی محیط زیست و شهرسازی  ارجاع داده شده است اظهار داشت: به نظر می آید با عنایت به سپری شدن فرآیند انتخاب شهردار تا یك ماه دیگر این لایحه برای جمع بندی نهایی به صحن شورا آورده شود.



علی اعطا در گفت وگو با ایسنا، در مورد سرانجام لایحه جایگزین مصوبه برج_باغ اظهاركرد: ۲۲ اسفندماه سال قبل مصوبه برج_باغ لغو و مقرر شد كه شهرداری ظرف مدت دو ماه لایحه جایگزین را به شورا عرضه نماید اما شهردار استعفا داد و به دنبال آن هم معاون شهرسازی هم استعفا داد و در فاصله ای كه شهرداری با سرپرست اداره می شد پیشنهاداتی به صورت غیررسمی به كمیسیون ها عرضه شد اما از آنجایی كه پیشنهادات مطلوب نبود در كمیسیون مربوطه پیشنهادات رد شد.

وی با اشاره به اینكه با انتصاب محمدعلی افشانی بعنوان شهردار تهران دوباره تدوین لایحه جایگزین برج_باغ در دستور كار قرار گرفت و چندی قبل پس از ماه ها مطالعه و بررسی لایحه جایگزین برج_باغ به شورا ارسال شد، اظهار داشت: برپایه كلیات لایحه پیشنهادی ساخت و ساز در باغات به حداقل می رسد و باغات برپایه مساحت دسته بندی می شوند. سطح اشغال و طبقه برای هر باغ با عنایت به مساحت آن در نظر گرفته شده است و با این كار مالكان عملا نمی توانند از امتیازی به نام برج_باغ استفاده كنند و می توانند فعالیت های متنوعی را در باغ مستقر كنند كه با باغ سازگار باشد و برای مالك هم ارزش افزوده تولید كند.

این عضو كمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران اضافه كرد: با اینكه كلیات لایحه در كمیسیون ها مورد استقبال واقع شده است باید پس از تصویب در شورا آنرا به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران بفرستیم تا در طرح جامع هم این پیوست شماره سه طرح جامع شهر تهران اصلاح گردد.

اعطا در مورد پرونده های باز لایحه لغو شده برج_باغ هم اظهار داشت: به تازگی جلسه ای در كمیته حقوقی برگزار گردید كه نمایندگانی از مناطق یك تا ۵ و ۲۱ و ۲۲ - كه عموما با مبحث برج_باغ درگیر هستند و نمایندگانی از معاونت مالی، معاونت شهرسازی، مدیران كل حقوقی، تدوین ضوابط، تشخیص و وصول درآمد ومعماری شهرسازی در آن حضور داشتند.

وی اضافه كرد: در این جلسه تلاش شد كه در مورد تعداد پرونده ها، میزان پیشرفت پرونده، وضعیت ریالی، مباحث حقوقی این پرونده های باز به جمع بندی برسیم اما متوجه شدیم كه آماری كه قبل از این اداره كل تدوین ضوابط به شورا داده با آمار عرضه شده از جانب مناطق مغایرت چشمگیری دارد و این اتفاق بدین معنا بود كه مناطق به اداره كل تدوین مقررات اطلاعات دقیقی نداده اند ازاین رو اطلاعات قابل استفاده در دسترس نبود.

وی با اشاره به اینكه به مناطق ابلاغ گردید كه تا مدت مشخصی فرصت دارند تا نسبت به تكمیل اطلاعات دقیق در زمینه پرونده های جاری برج_باغ برسند اقدام نمایند، اظهار داشت: اداره كل تدوین ضوابط و مقررات هم فرصت محدودی دارد تا آمار قابل اتكا را احصا كند و به شورا عرضه نماید چون كه اطلاعات عرضه شده در جلسه كمیته حقوقی اشكالات چشم گیری داشت.

اعطا با اشاره به اینكه حدود ۵۰۰ پرونده جاری در مورد لایحه برج_باغ وجود دارد كه عموما در منطقه یك هستند، اظهار داشت: شهروندان اطمینان داشته باشند كه اجازه پایمال شدن حقی را نمی دهیم اما باید تك به تك این پرونده های جاری بررسی شود تا بتوان تصمیم درست گرفت تا خیر و مصلحت عمومی در آن باشد و حق الناس هم ضایع نشود.




1397/09/04
17:37:21
5.0 / 5
4762
تگهای خبر: شهر , شورای شهر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری