معاون گردشگری:
تحریم های آمریكا سفر ایران را ارزان كرد
فقط سفر: معاون گردشگری كشور از تهیه «برنامه استراتژیك اطلاع رسانی گردشگری در خارج از كشور» با همكاری وزارت امور خارجه اطلاع داد و اظهار داشت: بحران ناشی از بازگشت تحریم های آمریكا در گردشگری پشت سر گذاشته شده و تردیدها برای سفر به ایران تداوم پیدا نكرده است.
ولی تیموری كه اخیرا آماری از رشد سفر گردشگران اروپایی به ایران همزمان با خروج یك جانبه آمریكا از برجام و بازگشت تحریم ها را اعلام نموده است، درباره سیاست ها و برنامه های ایران با عنایت به آن كه مدام حرف از دور زدن تحریم ها با استفاده از گردشگری می باشد، به ایسنا گفت: ما دنبال اقدامات زودگذر و ضربتی نیستیم، گردشگری فرایند زمان بری دارد كه باید زیرساخت های فكری و برنامه ریزی آن آماده شود.
او با اشاره به افزایش سفر گردشگران اروپایی به ایران در شرایطی كه تا ۴۵ روز پیش ۱۹ درصد كاهش داشت و الان این آمار با دو درصد رشد مثبت به ۱۷ درصد كاهش رسیده است، اظهار نمود: این وضعیت نشان داده است ورود توریستهای خارجی به ایران درحال بازیابی و خروج از ركود است و مقصد ایران هم آن دوران بحرانی تحریم را از سر گذرانده و تردیدها برای سفر به ایران عملا ادامه پیدا نكرده است.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: لازم نیست در این شرایط درباره بسته حمایتی صحبت نماییم، چون كه تحریم سبب شد بسته سفر ایران رقابتی و ارزان شود، آن هم در شرایطی كه قیمت سفر دیگر مقاصد روز به روز درحال افزایش است، ما فقط باید بتوانیم این اتفاق را تبلیغ نماییم.
وی در پاسخ به این پرسش كه با عنایت به غیبت ایران در رسانه های جهانی، ارزان بودن این سفر دقیقا كجا واز چه طریق درحال تبلیغ است؟ اظهار نمود: لازم نیست ما این مورد را مستقیم بگوییم. وقتی بسته سفر در نمایشگاه های گردشگری عرضه گردد، دیگران متوجه خواهند شد سفر به ایران نه تنها گران تر نشده، بلكه ارزان تر هم شده كه این خود به خود تبلیغ است.
تیموری سپس به اقدامات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شرایط حال حاضر اشاره نمود و اظهار داشت: با عنایت به این كه هر گونه فعالیت ایران در خارج از كشور باید با هماهنگی وزارت امور خارجه باشد و از آنجائیكه دیپلماسی اقتصادی تا حدی برای این وزارتخانه اولویت دارد، با دكتر انصاری ـ معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ـ به توافق رسیدیم تا «برنامه راهبردی و استراتژیكِ اطلاع رسانی گردشگری را در خارج از كشور» با همكاری یكدیگر آماده نماییم.
وی با اشاره به مشكلات اطلاع رسانی و تصویرسازی ذهنی از ایران در خارج از كشور، بیان كرد: ما دنبال مُسَكن نیستیم. اگر بخواهیم در این مسیر كاری نماییم باید برنامه زیربنایی و ماندگاری داشته باشیم برای همین برنامه همكاری استراتژیك با وزارت خارجه در بعد اطلاع رسانی در خارج آماده خواهد شد تا در جریان آن تصویرسازی درست تر و موثری از ایران داشته باشیم.
به قول او، تدوین برنامه جامع گردشگری كه با همكاری سازمان جهانی جهانگردی هم آماده خواهد شد، به خاطر همكاری و مشورت مشاوران این سازمان بین المللی درباره نحوه تبلیغات، اطلاع رسانی و چگونگی انتقال اطلاعات، ناخودآگاه تبلیغ مثبت دیگری برای كشور خواهد بود.
تیموری اظهار داشت: با عنایت به شرایط زمانی محدود باید تصمیم گیری های سریع تری داشته باشیم، سعیمان بر این است كه با تولید كارگروه های تخصصی سرعت كار را بالا ببریم، در این مسیر هم از مشورت دانشگاهیان و بخش خصوصصی استفاده می نماییم.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب