درخواست محیط زیست از شهرداری و پلیس برای برخورد با یك تخلف

درخواست محیط زیست از شهرداری و پلیس برای برخورد با یك تخلف

فقط سفر: رییس اداره محیط زیست شهر تهران با اشاره به اینكه محیط زیست ابزار قانونی لازم برای برخورد با ماشین شویی در كنار خیابان را ندارد، اظهار داشت: در خواست و توقع ما از شهرداری و پلیس این است كه برخورد قانونی لازم با این تخلف را انجام دهند.



به گزارش فقط سفر به نقل از ایسنا، چندی پیش گزارشی در خصوص ماشین شویی در خیابان یوسف آباد انتشار یافته بود؛ ماشین شویی هایی كه به فاصله دو تا سه متر از یكدیگر گذر خیابان را از آن خود كرده اند و ماشین های شهروندان را می شویند. بر طبق این گزارش ماشین شویی در گذر یوسف آباد سرقفلی خاص خویش را دارد و نه تنها منظر خیابان را بهم ریخته بلكه مشكلات زیست محیطی و دردسرهایی را برای ساكنان منطقه بوجود آورده است.

محمدحسین بازگیر -رییس اداره محیط زیست شهر تهران- در گفت و گو با ایسنا در این باره اظهار نمود: شكایت های مختلفی از منطقه یوسف آباد و حتی محدوده شرق تهران درباره ماشین شویی به اداره محیط زیست شهر تهران رسیده است. ماشین شویی كنار خیابان مشكلات زیست محیطی فراوانی به دنبال دارد كه همچون آن می توان به ورود مواد آلاینده و شوینده های شیمیایی به آب های سطحی و زیرزمینی اشاره نمود.

وی با تاكید بر اینكه ماشین شویی در كنار خیابان جرم است و پلیس می تواند صاحبان ماشین هایی كه با شستن ماشین در كنار خیابان موافقت می كنند را جریمه كند، اظهار داشت: این شست و شوها بهداشت عمومی جامعه را تهدید می كند. شهرداری تهران و پلیس ابزار قانونی لازم برای برخورد با این كار را دارند چراكه ماشین شویی در كنار خیابان نوعی مزاحمت شهری است. از نظر قوانین راهنمایی و رانندگی هم توقف در محل های غیرمجاز و انجام فعالیت های این چنینی مشخصا بعنوان یكی از كدهای تخلف است.

بازگیر افزود: در درجه اول افرادی كه مبادرت به چنین كارهایی می كنند باید نسبت به تبعات كارشان و آسیبی كه به محیط وارد و دردسرهایی را كه برای شهروندان تولید می كنند، آگاه شوند. امیدواریم مردم هم در شناسایی خیابان هایی كه در كنار آن ها ماشین شویی اتفاق می افتد به شهرداری و سایر دستگاه های مسئول كمك و این اماكن را معرفی كنند.

وی با اشاره به اینكه آلودگی های زیست محیطی به دو دسته نقطه ای و پراكنده تقسیم بندی می شوند، خاطرنشان كرد: منشا و مسئول آلودگی های نقطه ای مشخص است. برای مثال واحدهای صنعتی و خدماتی امكان دارد آلودگی های نقطه ای تولید كنند كه در این صورت ما می توانیم آن ها را به دستگاه قضایی معرفی و مجبور به رفع آلایندگی نماییم ولی در ارتباط با آلودگی های پراكنده پروسه قانونی متفاوت می باشد.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران افزود: آلودگی های پراكنده علاوه بر مشكلات زیست محیطی، مزاحمت های شهری هم بوجود می آورد و چهره نازیبایی به محل می دهند. برای این نوع آلودگی ها قانون های مشخصی داریم و ورود اداره محیط زیست به تنهایی كاری از پیش نمی برد. برای مثال در ارتباط با مبحث ماشین شویی در كنار خیابان، محیط زیست ابزار قانونی لازم برای برخورد را ندارد ولی مجموعه پلیس و شهرداری از این ابزار قانونی بهره مند است.

بازگیر در انتها با اشاره به اینكه محیط زیست یك دستگاه ناظر عالی است كه وظایف مشخصی دارد، اظهار نمود: در مورد هر مسئله ای از محیط زیست كه به ما شكایتی برسد، ماموران محیط زیست از منطقه بازدید و گزارشی تهیه می كنند و آن را در اختیار دستگاه های مسئول قرار می دهند. از وضعیت این ماشین شویی ها هم گزارشی تهیه و به شهرداری و پلیس تحویل داده شده است امیدواریم هر چه زودتر برخورد قانونی با این متخلفان صورت بگیرد.

به گزارش فقط سفر به نقل از ایسنا، افشین خدامی - معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 6 - هم قبل از این در گفت و گو با ایسنا اظهار كرده بود كه شهرداری جلسات بسیاری را با پلیس راهور، امور مناطق و مسئولان وزارت بهداشت به منظور ساماندهی ماشین شویی ها برگزار كرده همینطور با نمونه برداری كه وزارت بهداشت داشت مشخص شد آبی كه ماشین شویی ها از آن استفاده می نمایند برای سلامتی شهروندان مضر است.

خدامی با اشاره به اینكه بارها مأموران خدمات شهری به منظور جمع آوری افراد ماشین شوی اقدام نموده اند، اظهار داشته بود: اما این افراد كه به صورت تیمی فعالیت می نمایند به سرعت مبحث را به زد و خورد صوری و فیلم گرفتن از آن به سمت افكار عمومی می كشانند تا بعدا در رسانه ها بزرگ نمایی كنند.




1397/07/01
23:52:38
5.0 / 5
4339
تگهای خبر: خدمات , شهر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری