معاون استاندار تهران تاكید كرد

ضرورت اجرای طرح جمع آوری اتباع غیرمجاز همراه با تكریم و رعایت اخلاق انسانی

ضرورت اجرای طرح جمع آوری اتباع غیرمجاز همراه با تكریم و رعایت اخلاق انسانی

فقط سفر: معاون استاندار تهران بر ضرورت اجرای طرح جمع آوری اتباع غیرمجاز همراه با رعایت اخلاق انسانی و تكریم آنان تاكید نمود.



هدایت الله جمالی پور در گفت و گو با ایسنا، تصریح كرد: طرح جمع آوری اتباع غیرمجاز دركمال تكریم و احترام و با رعایت اخلاق انسانی انجام شده است بنابراین با عنایت به این كه به كار گیری اتباع غیر مجاز جرم است، حتما با مالكان مزارعی كه اتباع غیرمجاز خارجی را در بین مزارع سكنی داده اند و حقوق ابتدایی انسانی آنان را پایمال می كنند، برخورد خواهد شد.

معاون استاندار تهران در ادامه اظهار داشت: مبحث جمع آوری اتباع غیرمجاز فقط مربوط به كشور ما نیست بلكه این مورد در همه كشورهای جهان همچون پاكستان، افغانستان و كل كشورهای منطقه و جهان هم وجود دارد و به شكلی در جهان پذیرفته شده است.

وی اضافه كرد: بر مبنای بررسی كه شبكه بهداشت از محل زندگی و وضعیت جسمی و سلامتی این افراد انجام داده بود، متاسفانه تعدادی از این اتباع غیرمجاز به دلیل رعایت نكردن بهداشت فردی و در دسترسی نداشتن آب آشامیدنی سالم مبتلا به بیماری های خطرناكی از قبیل ایدز، هپاتیت و برخی بیماری های مسری دیگر شده بودند. مردم ساكن در مناطق پیرامون آنها معترض به حضور این اتباع در این محل ها بودند.

جمالی پور افزود: یك تبعه غیر مجاز خارجی در یك كشور به خاطر اینكه هویت مشخص و شناخته شده ای ندارد و به شكلی قابل رصد نیست همیشه می تواند تهدیدی برای سلامت و امنیت جامعه باشد. مسئله این است كه تبعه غیر مجاز خارجی قابل نظارت و مدیریت توسط نهادهای مسوول در كشورها نیست، فرقی نمی كند مربوط به كدام كشور باشند حتی این مورد در مورد ایرانی های غیر مجاز خارج از كشور هم صدق می كند.

وی تصریح كرد: یقینا بی توجهی مسولان به این مسئله می توانست به مردم روستاها و شهرهای همجوار سكونت آن ها و حتی مردم تهران صدمه جدی وارد كند. در گذشته درباره ترك مكان های نامناسب به این خانواده ها تذكر داده شده بود تا نسبت به روشن شدن وضعیت اقامتی و محل اقامت خود اقدام نمایند اما با بی توجهی آنان مواجه شدیم. بنابراین طرح جمع آوری این اتباع اجرایی شد.

فرماندار شهرستان ری درباره حضور اتباع كشور پاكستان در ایران هم اظهار داشت: متاسفانه تعدادی از اتباع غیر مجاز پاكستانی درحاشیه شهرری ودر جوار پالایشگاه نفت در كپرها و مكان های نامناسب زندگی می كردند كه به لحاظ شرایط زندگی وضعیت بسیار نامناسبی داشتند.



1397/06/02
14:21:25
5.0 / 5
4513
تگهای خبر: شهر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری