نایب رییس كمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران اعلام كرد

بازسازی آرامگاه مشروطه خواستار روزنامه نگار، راه اندازی تور مشروطه گردی در تهران

بازسازی آرامگاه مشروطه خواستار روزنامه نگار، راه اندازی تور مشروطه گردی در تهران

فقط سفر: ‎نایب رییس كمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران از آغاز مرمت محل دفن دو روزنامه نگار مشروطه اطلاع داد.


به گزارش فقط سفر به نقل از ایسنا، الهام فخاری به مناسبت روز مشروطه با حضور در محل دفن دو روزنامه نگار مشروطه اعلام نمود: ‎در پی تذكرم به شهرداری در سال قبل درباره ‎وضعیت آرامگاه مشروطه خواستار روزنامه نگار، یك ماه پیش نخستین بازدید میدانی انجام شد. حالا هم پیرو قرارمان با مدیرعامل سازمان زیباسازی و شهردار منطقه ۱۱، برای سركشی نوبت دوم به این مكان رفتم. ‎هرچند هنوز پالایش میدانی و بازسازی انجام نشده ولی برپایه گزارش ساكنان بنا و مدیران شهری، از روز گذشته كار اسكلت بندی فلزی شروع شده است.
فخاری با اشاره به اینكه در بازه های زمانی مشخص تا اتمام مرمت و تملك بنا به صورت حضوری بر كار نظارت خواهیم كرد. اضافه كرد: ۱۴ مهر برای ارزیابی پیشرفت كار با خبرنگاران عكاسان خبری شهر بازدید خواهیم داشت چراكه این بازسازی باید همراه با بازآفرینی تعامل اجتماعی و فعال سازی محور و مسیر روایت مشروطه صورت گیرد و تور مشروطه تهران می تواند بازخوانی نوین از تاریخ ایرانی را رقم بزند.
وی افزود: ملك المتكلمین و صور اسرافیل دو روزنامه نگار مشروطه خواه به همراه سه فرزند ملك المتكلمین و همسرش در بنایی كه جنب بیمارستان لقمان قرار دارد دفن شده اند. این بنا كه علی رغم آنكه در سال ۸۵ به ثبت میراث در آمده، در سال های اخیر رو به ویرانی رفته و بخش هایی از آن تخریب شده است.



1397/05/15
00:46:53
5.0 / 5
4421
تگهای خبر: شهر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری