بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز دوشنبه

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز دوشنبه

فقط سفر: اداره اجتماعی ایسنا، هشتمین روز از دومین ماه تابستان را با انتشار 40 خبر روی خروجی خود پشت سرگذاشت؛ خبرهایی كه در شش سرویس خبری منتشر گردید و در این میان خبرهایی از سرویس های حوادث، محیط زیست و سلامت بیشترین توجه مخاطبان را به خود اختصاص داد.


به گزارش فقط سفر به نقل از ایسنا، خبرهایی كه بیشترین فراگیری و تاثیرگذاری را در بین اخبار اجتماعی امروز داشتند به همراه لینك مستقیم آن ها در ادامه آمده است:
گره كور نوسازی تاكسی های فرسوده
علیرضا قنادان -مدیرعامل سازمان تاكسیرانی - امروز در گفت وگویی كه با خبرنگار سرویس شهری ایسنا داشته از روند نوسازی ناوگان تاكسیرانی گلایه نمود و اظهار داشت: متاسفانه در سالی كه مزین به نام "حمایت از كالای ایرانی" است شاهد توقف روند نوسازی تاكسی های فرسوده هستیم.
به قول وی، از برنامه نوسازی تاكسی های فرسوده به علت عدم تحویل خودرو توسط خودروسازان به شدت عقب هستیم.
توضیحات مشاور شهردار تهران درباره یادداشت حاشیه ساز غلامعلی رجائی -مشاور رسانه ای شهردار تهران- هم در مورد انتشار عكس یادداشتش به شهردار تهران در نشست خبری توضیحاتی را عرضه كرد.
وی در مورد انتشار عكس نوشته او به شهردار تهران در نشست خبری درباره تشكر از مقام معظم رهبری و رئیس جمهور اظهار داشت: بنده مشاور رسانه ای شهردار تهران هستم و هر مشاور رسانه ای هم وظیفه دارد تا نكات پیشنهادی خویش را به مسئول مربوطه عرضه نماید.
اعلام زمان اجرای مقررات كسرخدمت های جدید سربازی سردار ابراهیم كریمی-جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا- در گفت وگو با خبرنگار سرویس حوادث و انتظامی ایسنا، زمان اجرای طرح جدید كسرخدمت های رزمندگی، ایثارگری و آزادگی را شرح داد.
وی درباره زمان اجرای مقررات جدید كسرخدمت های ناشی از رزمندگی، ایثارگری و آزادگی والدین مشمولان اظهاركرد: سال قبل بود كه قوانین مربوط به كسرخدمت های ناشی از ایثارگری، رزمندگی و آزادگی با نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی تغییر نمود و بر این اساس تنها در هرسال ۲۰ هزار نفری كه دارای بیشترین امتیاز بودند می توانستند از این كسر خدمت ها بهره مند شوند، موضوعی كه مورد اعتراض خیلی از مشمولان قرار گرفت و اتفاقا خود ما هم موافق آن نبودیم؛ چون كه تنها افراد دارای ۲۸ و ۲۹ ماه سابقه رزمندگی و آزادگی یا ۲۸ و ۲۹ درصد جانبازی توانستند از آن بهره مند شوند.
نقدی بر سیاست های «وام»دهی معاونت جوانان و صدمه دیدگانی كه فراموش شده اند سرویس خانواده ایسنا هم امروز به بررسی عملكرد معاونت ساماندهی امور جوانان پرداخته و در گفتگو با بهروز اشرف سمنانی - كارشناس حوزه جوانان- نوشته است: هم اكنون وظیفه ساماندهی سمن های حوزه جوانان تبدیل به مهم ترین دغدغه معاونت ساماندهی امور جوان و باعث فراموشی صدمه ها و مسائل دیگر این قشر شده است. دولت در قبال سازمان های مردم نهاد، تنها باید نقش تسهیل گری ایفا كند و اعطای وام به این سازمان ها، آنها را از ماهیت اصلی شان دور می كند.
به قول وی، فراهم كردن تسهیلات مالی و اعطای وام به سازمان های مردم نهاد سبب می گردد تا آنها با یك شركت خصوصی تفاوتی نداشته باشند و حتی در صورت پرداخت وام به شرط پایین ترین درصد سود بانكی به این معناست كه باید تراز مالی سازمان های مردم نهاد مثبت باشد.
نتایج اولیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد كارنامه اولیه داوطلبان شركت كننده در پنجمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی همچون وزارت آموزش و پرورش از جانب سازمان سنجش اعلام گردید.
پنجمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی برای ۴۲۷ هزار و ۷۰۱ داوطلب در ۱۳۹ شهرستان و ۲۳۴ حوزه امتحانی در ۱۵ تیرماه جاری برگزار گردید و مقرر است ۱۸ هزار و ۱۹۸ نفر جذب شوند كه ظرفیت استخدامی وزارت آموزش و پرورش در این دوره از آزمون استخدامی ۱۷ هزار و ۳۴۷ نفر است.
خشكسالی شدید تهران و ۲۰ استان دیگر صادق ضیائیان-رئیس مركز ملی خشكسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی- اظهار داشت: در بازه ۱۲۰ ماه اخیر منتهی به تیرماه سال جاری، ۹۷ درصد مساحت ایران به خشكسالی انباشته و بلندمدت دچار شده است و همین مبحث وضعیت ذخیره آبی كشور را در مناطق مختلف نشان داده است.
وی در مورد آخرین وضعیت خشكسالی كشور اظهار نمود: پهنه بندی خشكسالی ۱۲۰ ماهه منتهی به آخر تیرماه ۱۳۹۷حاكی از آن است كه بخش های گسترده ای از مساحت كشور دچار خشكسالی خفیف تا بسیار شدید بلندمدت است. در بخش هایی از استان های تهران، البرز، قزوین، آذربایجان شرقی، زنجان، فارس، خراسان رضوی، كهگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خوزستان، بوشهر، كرمان و قسمت هایی از كرمانشاه، لرستان، یزد، سمنان، قم، سیستان و بلوچستان و همینطور بخش هایی از اصفهان و چهارمحال و بختیاری خشكسالی بلندمدت شدید و حتی بسیار شدید وجود دارد.
از خلاء قانونی برای تایید شهادت جنگلبانان تا استهلاك تجهیزات معاون فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینكه در حال حاضر۳۰۰۰ نیروی جنگلبان مشغول خدمت در عرصه های طبیعی هستند از تناسب نداشتن وسعت اراضی با تعداد نیروهای جنگلبانی، استهلاك تجهیزات آنان و خلاء قانونی برای تایید احراز شهادت جنگلبانان با خبرنگار سرویس محیط زیست ایسنا به گفت وگو پرداخت.
ریشه بی پولی های نظام سلامت كجاست؟ خبرنگار سرویس سلامت ایسنا امروز به بررسی ریشه بی پولی نظام سلامت پرداخته و نوشته است: چندین سال است كه «پول»، كلید واژه نگرانی های حوزه سلامت شده؛ با اجرای طرح تحول سلامت و انجام كارهای برزمین مانده و قوانین اجرا نشده، این دغدغه وجود دارد كه دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت تحت تاثیر بی پولی های این حوزه قرار گیرد.
در كنار ریشه های مشكلات مالی این حوزه مانند ناپایداری منابع، هزینه های القائی و افزایش هزینه های درمانی، شهرام توفیقی - عضو انجمن اقتصاد سلامت ایران- تاكید می كند كه بدقولی ها در تخصیص بودجه های سلامت، در بروز مشكلات مالی نظام سلامت بی تاثیر نبوده است؛ در عین حال در شرایط فعلی نباید تاثیر مشكلات اقتصادی كشور بر این حوزه را نادیده گرفت.
واكنش وزارت بهداشت به یك تخلف در بعضی بیمارستان ها /اخراج مدیران متخلف دكتر علیرضا عسگری، مدیركل نظارت بر اعتباربخشی و امور درمان معاونت درمان وزارت بهداشت نسبت به اخباری در خصوص ارجاع برخی بیماران به خارج از بیمارستان برای تهیه دارو، تجهیزات و ملزومات پزشكی در حوزه بستری واكنش نشان داد.
وی درباره اخباری در خصوص فرستادن بیماران در حوزه بستری به خارج از بیمارستان برای تهیه تجهیزات و ملزومات پزشكی، اظهار داشت: با آغاز طرح تحول نظام سلامت فرستادن بیمار یا همراهش به خارج از بیمارستان برای تهیه دارو و تجهیزات و ملزومات پزشكی به خارج از بیمارستان در بیمارستان های دولتی ممنوع گردید و آنقدر روی این مورد حساسیت وجود داشت كه حتی اگر تخلفی در این زمینه مشاهده می شد تا پای استعفای مسوول آن مركز درمانی هم پیش می رفتیم.

پربازدیدها
در بین پنج خبر دارای بیشترین بازدید در اداره اجتماعی ایسنا هم دو خبر از سرویس حوادث، یك خبر از سرویس محیط زیست، یك خبر از سرویس سلامت و یك خبر از سرویس آموزش و پرورش بیشترین توجه مخاطبان را به خود اختصاص داده كه در ادامه آمده است:
اعلام زمان اجرای مقررات كسرخدمت های جدید سربازی
۹۷ درصد مساحت ایران دچار خشكسالی بلندمدت است/ خشكسالی شدید تهران و ۲۰ استان دیگر
واكنش وزارت بهداشت به یك تخلف در بعضی بیمارستان ها /اخراج مدیران متخلف
نتایج اولیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد
افسر پلیس چك ۸۰۴ میلیون تومانی را به صاحبش برگرداند




1397/05/08
22:36:54
5.0 / 5
4542
تگهای خبر: شهر , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری