فرماندار تهران خبر داد

افتتاح مجتمع فوریت های اجتماعی تهران، جمع آوری ۵۰۰۰ معتاد متجاهر پایتخت طی یك ماه

افتتاح مجتمع فوریت های اجتماعی تهران، جمع آوری ۵۰۰۰ معتاد متجاهر پایتخت طی یك ماه

فقط سفر: فرماندار تهران از شروع به كار مجتمع فوریت های اجتماعی شهر تهران با همكاری ۱۲ دستگاه اطلاع داد.



به گزارش فقط سفر به نقل از ایسنا، صبح امروز شنبه جلسه مركز فوریت های اجتماعی شهر تهران با حضور فرماندار تهران پیرامون افتتاح مجتمع فوریت های خدمات اجتماعی شهر تهران با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی برگزار گردید و عیسی فرهادی فرماندار تهران اظهار نمود: از امروز كار جدیدی در حوزه فوریت های اجتماعی انجام می گیرد و آن هم افتتاح مجتمع فوریت های اجتماعی است كه با حضور تمامی نمایندگان دستگاه های اجرایی كار خویش را به منظور پیشگیری و ساماندهی انجام می دهند.

وی با اشاره به اینكه از حدود چهار هفته گذشته فعالیت در حوزه ساماندهی معتادان متجاهر شروع شده و حدود ۵۰۰۰ نفر جمع آوری شدند، اظهار نمود: از این تعداد حدود ۳۰۰۰ نفر در اختیار كمپ های ماده ۱۶ و ۱۵ قرار گرفتند و در این مجتمع علاوه بر ساماندهی معتادان، ساماندهی سایر صدمه های اجتماعی همچون متكدیان، كودكان كار، معتادان متجاهر و... هم در دستور كار قرار دارد.

فرماندار تهران با اشاره به اینكه ۱۲ دستگاه در این مجتمع فعال می باشند، اظهار داشت: پشتیبانی این مجتمع با شهرداری است و با حمایت های دستگاه قضا و پلیس، جمع آوری صدمه ها آغاز می گردد و با همكاری بهزیستی، كمیته امداد، دانشگاه های علوم پزشكی و... نسبت به ساماندهی افراد صدمه دیده اقدام می گردد.

وی با اشاره به اینكه ما در بحث صدمه های اجتماعی، آموزش، اشتغال و خودكفایی را دنبال می نماییم، اظهار داشت: در این جلسه مصوبات خوبی هم داشتیم و قرار شد هر دو هفته یكبار جلسات مركز فوریت های اجتماعی به ریاست معاون فرماندار و هر ماه با ریاست بنده بعنوان فرماندار تهران تشكیل جلسه داده شود تا در مورد آخرین وضعیت ساماندهی صدمه های اجتماعی به بحث و تبادل نظر بپردازیم.

فرهادی برگزاری جلسه با خیریه ها و سمن ها، تكمیل امكانات مجتمع، پاكسازی تهران با محوریت دروازه غار، پیگیری بیمه مددجویان، شناسایی محلات و... همچون تصمیماتی است كه در این زمینه دریافت شد.

وی همینطور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینكه تكدی گری یك جرم مشهود است و هر كسی كه آن را انجام دهد باید با آن برخورد شود، اظهار داشت: اتباع بیگانه ای كه در قالب تكدی گری كار می كنند جمع آوری و در اختیار اداره اتباع قرار می گیرند تا نسبت به ساماندهی و طرد آنها اقدام گردد.

فرماندار تهران با اشاره به اینكه در بحث ساماندهی صدمه های اجتماعی بخصوص متكدیان، مردم نقش بزرگ و مهمی دارند، خاطرنشان كرد: كمك مردم بخصوص در بخش ساماندهی متكدیان می تواند بسیار اثرگذار باشد و دقت داشته باشید كه مردم هر چقدر بیشتر به متكدیان كمك كنند تعداد آنها بیشتر می گردد.

فرماندار تهران با اشاره به اینكه ما در مجتمع افراد نیازمند را شناسایی كرده و با استفاده از خیریه ها، كمیته امداد و... به آنها كمك می نماییم، اظهار داشت: متكدیان نیازمند نیستند بلكه اغلب آنها سودجو هستند و از محبت مردم سوء استفاده می نمایند.

وی اظهار داشت: این مجتمع در آینده نزدیك با حضور مقیمی استاندار تهران و افشانی شهردار تهران افتتاح می گردد.




1397/04/16
17:16:17
5.0 / 5
4192
تگهای خبر: شهر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری