فرماندار تهران اعلام كرد

وجود 3600 هكتار بافت فرسوده در شهرستان تهران

وجود 3600 هكتار بافت فرسوده در شهرستان تهران

فقط سفر: فرماندار تهران با تاكید بر ضرورت پیگیری اشتغال روستایی در سطح روستاهای شهرستان تهران اضافه كرد: نباید هیچ فردی بدون بیمه در روستاهای شهرستان تهران وجود داشته باشد.



به گزارش فقط سفر به نقل از ایسنا، عیسی فرهادی در جلسه شورای اداره شهرستان تهران با اشاره به سالروز شهادت شهید بهشتی و هفتاد و تن از یاران امام خمینی (ره) اظهار داشت: شهادت مظلومانه شهید بهشتی و 72 تن از یاران امام و انقلاب را تسلیت و همینطور هفته قوه قضاییه را تبریك می گویم. شورای اداری شهرستان در این جلسه با محوریت اشتغال، سیاست های عمومی دولت را مطرح می كند و مسائل اقتصادی را مورد بررسی قرار می دهد.

وی اضافه كرد: در شورای اداری كه بیشتر جنبه اطلاع رسانی و هماهنگی دستگاه ها در مورد سیاست های عمومی دولت می باشد، شهرداران شهرستان هم جزو اعضای آن هستند تا بتوان با هماهنگی مناسب، سیاست های دولت را در سطح شهرستان پیش برد.

وی ادامه داد: هم اكنون پروژه های نیمه تمام در سطح شهرستان زیاد هستند كه در مجموع می توانند اشتغال زایی زیادی داشته باشند، برای مثال هم اكنون 173 پروژه در حوزه میراث فرهنگی نیمه كاره وجود دارد كه می تواند 20 هزار شغل را ظرف مدت یكسال بعد از تكمیل در شهرستان تولید كند. در سایر دستگاه ها هم چنین پروژه هایی وجود دارند.

فرماندار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به مشكلاتی كه توسط استكبار جهانی برای كشور به وجود آمده است، اضافه كرد: امروز اگر با اعتبارات قرض الحسنه و بازپرداخت های پنج ساله و 10 ساله به مردم كمك نكنیم، بطور قطع در حوزه اقتصادی با مشكلات دو چندانی مواجه خواهیم شد. امروز تنها كشوری كه در مقابل استكبار و اشغال گری ایستاده است، ایران اسلامی است. امروز در منطقه خاورمیانه برخی كشورها به گونه ای عمل كرده اند كه رئیس جمهور آمریكا تعبیر گاوشیرده را برای آن ها عنوان می كند. استكبار به دنبال این بود كه كشورمان را به نحوی تحت استثمار خود قرار دهد اما خوشبختانه با هوشیاری مردم به این اهداف شوم خود دست پیدا نكرد.

وی تصریح كرد: چهل سال است كه در محاصره تحریم ها قرار گرفته ایم، اما با تدبیر و درایت مقام معظم رهبری و در صحنه بودن دولت ها و سایر دستگاه ها توانسته ایم مشكلات را پشت سر بگذاریم.

فرهادی با تاكید بر اینكه استكبار به دنبال این است كه مانع از خروج نفت كشورمان شود، اضافه كرد: برای نخستین بار، سیاست های آمریكا توسط ترامپ تغییر نمود به شكلی كه امروز 11 میلیون بشكه نفت مورد نیاز خویش را در كشور تولید می كند و 5 میلیون دیگر را از كشورهای اطراف خریداری می كند تا بدین سان نفت منطقه خاورمیانه را كم اهمیت جلوه دهد و كشور ما را بیش از پیش تحت فشار قرار دهد، اما خوشبختانه در سال های اخیر یكی از اقدام های بزرگی كه در كشور انجام شد، كاهش وابستگی كشور به تولید نفت بود. امروز خوشبختانه بخش اعظمی از نیازهای داخلی در داخل كشور تامین می گردد و تولیدات ما افزایش پیدا كرده، به شكلی كه امروز بیش از 130 میلیون تن تولید محصولات كشاورزی است. در داخل كشور 70 هزار مگاوات برق تولید می نماییم و این توفیقات در حوزه های پزشكی، دفاعی و هسته ای هم علی رغم وجود تمام مشكلات حاصل شده است.

فرماندار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به جلسات بررسی مشكلات محلات مناطق بیست گانه شهرستان تهران اشاره نمود و اضافه كرد: این جلسات در مناطق شهرستان تهران با حضور نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران و مجلس شورای اسلامی برگزار می گردد و مشكلات شهروندان در حوزه های مختلف همچون آب، برق و گاز مورد بررسی قرار می گیرد. این جلسات با محوریت شهرداران مناطق برگزار می گردد تا حضور آن ها در این جلسات بتواند گره هایی از مشكلات مردم را باز كند.

وی اضافه كرد: با عنایت به شروع فصل تابستان، دستگاه های فرهنگی باید برنامه ریزی دقیقی برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان با همكاری سایر دستگاه های مرتبط داشته باشند.

فرهادی به روند عملكرد مجتمع فوریت های اجتماعی شهرستان تهران اشاره نمود و اضافه كرد: عمده فعالیت این مجتمع با محوریت بهزیستی و شهرداری تهران انجام می گردد و یازده دستگاه دیگر برابر قانون در آن فعالیت دارند. باید با تولید هماهنگی كامل صدمه های اجتماعی در این مجتمع جمع آوری و غربالگری لازم صورت گیرد. بطور قطع از شنبه آینده فعالیت های این مجتمع با قوت بیشتری پیگیری خواهد شد تا مواردی همچون جمع آوری معتادین متجاهد، كودكان كار و... محقق شود و بدین سان چهره شهر تهران پاكسازی شود.

وجود 3600 هكتار بافت فرسوده در سطح شهرستان تهران

وی همینطور به مشكلات شهرك های موجود در شهرستان تهران اشاره نمود و اضافه كرد: مشكلات این شهرك ها حدود 60 سال است كه باقی مانده، بحث های زیادی توسط شهروندان این شهرك ها مطرح می گردد كه باید در جهت حل و فصل آن ها گام های موثری برداشته شود. بدون شك همه دستگاه ها باید در حوزه ماموریت های خود نسبت به مشكلات و معضلات این شهرك ها گام بردارند.

وی ادامه داد: در سطح شهرستان تهران 3600 هكتار بافت فرسوده وجود دارد كه نوسازی آن ها از سیاست های محوری دولت و شهرداری تهران است، اما هنوز رضایت كامل در مورد عملكرد این حوزه حاصل نشده، بنابراین باید امسال پیگیری جدی برای نوسازی بافت های فرسوده صورت گیرد و با یك برنامه ریزی پنج ساله و یا 10 ساله نوسازی كامل در شهرستان تهران محقق شود.

فرهادی تصریح كرد: بخشداران در حوزه اشتغال روستایی باید با تشكیل جلسات منظم هفتگی پیگیر این مورد مهم باشند. باید با تولید زمینه و بهره گیری از ظرفیت های محلی، اشتغال روستایی را توسعه داد. همینطور بیمه روستاییان و عشایر مبحث مهمی است كه باید بخشداران به جدیت آن را پیگیری كنند. نباید هیچ فردی بدون بیمه در روستاهای شهرستان تهران وجود داشته باشند.



1397/04/03
15:43:13
5.0 / 5
4437
تگهای خبر: شهر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری