در گفت وگو با ایسنا اعلام شد

تراموا سال آینده به رشت می رسد، پیشنهاد ریل گذاری تراموا در تهران

تراموا سال آینده به رشت می رسد، پیشنهاد ریل گذاری تراموا در تهران

فقط سفر: مدیركل دفتر حمل و نقل ریلی درون شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور از آماده سازی طرح احداث تراموا در شهر رشت اطلاع داد و اظهار داشت: اگر تمام اقدامات به درستی پیش رود عملیات اجرایی این پروژه از سال آینده كلید خواهد خورد.



حسین رجب صلاحی در گفت وگو با ایسنا، به راه اندازی تراموا در شهر رشت اشاره نمود و اظهار داشت: در صددیم رشت را به سمت راه اندازی تراموا سوق دهیم؛ زیرا تراموا افق آینده شهرهای ما است و هزینه های آن هم نسبت به مترو كمتر و حدود یك پنجم است. همینطور هر یك كیلومتر مترو 250 میلیارد تومان هزینه دارد كه اگر هزینه های تراموا را محاسبه نماییم رقمی میان 50 تا 60 میلیارد تومان را در بر خواهد داشت.

وی ادامه داد: تراموا زیبایی شهر را دوچندان كرده و در شهرهایی كه گردشگر پذیر است هم می تواند بعنوان جاذبه گردشگری مورد استفاد قرار گیرد ضمن اینكه استفاده از تراموا سبب كاهش آلودگی هوا هم خواهد شد. از طرفی عمر مفید BRT بین 7تا 10 سال بوده درحالی كه عمر مفید تراموا بالای 30 سال است. همینطور هر رام تراموا می تواند حداقل 300 نفر را جابه جا كند كه در مقایسه با اتوبوس تعداد بالایی است.

رجب صلاحی خاطرنشان كرد: رشت امسال مجوز سازمان قطار شهری را دریافت كرد. به همین منظور امكان احداث مترو را دارد؛ اما چون در شهرهای شمالی سطح آب های زیرزمینی بسیار بالا است پروژه احداث مترو اقدامی سخت و پرهزینه است؛ به همین منظور پیشنهاد كردیم كه به صورت پایلوت در این شهر تراموا راه اندازی شود و چون مركز شهر رشت هم به محلی برای پیاده روی تبدیل گشته است تراموا به راحتی می تواند تردد كند. درحقیقت می خواهیم رشت را بعنوان پایلوت این طرح قرار دهیم تا باقی شهرها از آن نمونه برداری كنندو اگر تمامی اقدامات به درستی پیش رود عملیات اجرایی آن از سال آینده كلید خواهد خورد.

مدیركل دفتر حمل و نقل ریلی درون شهری سازمان شهرداری ها با اشاره به اینكه خطوط BRT در تهران قابلیت تبدیل شدن به خطوط تراموا را دارند، اظهار داشت: پیشنهاد ما این است كه در تهران و در مسیرهای BRT آزادی - امام حسین و راه آهن-تجریش ریل گذاری تراموا انجام شود؛ البته این ریل گذاری سبب نخواهد شد كه تردد اتوبوس ها متوقف شود، بلكه این دو می توانند در كنار یكدیگر جابه جایی مسافر انجام دهند.

وی اظهار نمود: در تمام دنیا از تراموا برای جابه جایی مسافر استفاده می گردد و تراموا می تواند راهكاری برای نجات تهران از ترافیك و آلودگی باشد. ضمن اینكه از نظر اقتصادی نسبت به مترو به صرفه تر است.

رجب صلاحی در ادامه با اشاره به اینكه از 2000دستگاه واگن مترویی كه قراراست ساخته شود1050 دستگاه برای تهران و950 دستگاه برای شهرهای دیگر است، اظهار نمود: اسناد مناقصه این 950 دستگاه برای شهرهای شیراز و اصفهان، تبریز، اهواز، كرمانشاه، كرج، مشهد و قم آماده شده است و در صدد انجام اقدامات بعدی این مناقصه هستیم.

متروی اهواز در حال ساخت است





مدیركل دفتر حمل و نقل ریلی درون شهری سازمان شهرداری ها در انتها اضافه كرد: متروی اهواز در حال ساخت است و هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده و تنها متروی تهران، مشهد، اصفهان، تبریز و شیراز جابه جایی مسافر را انجام می دهند.همچنین یكی از اشكالات پیش روی ساخت واگن حضور پیمانكاران مختلف است كه اگر از ابتدا مدیریت جامعی در این خصوص صورت می گرفت، ساخت واگن ها با روندی یكسان پیش می رفت.






1397/03/21
15:08:20
5.0 / 5
4544
تگهای خبر: حمل و نقل , شهر , مسافر , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری