فرماندار تهران عنوان كرد

مقابله با تكدی گری درتهران باتغییرشیوه كمك، فعالیت قرارگاه صدمه های اجتماعی با روشی قوی تر

مقابله با تكدی گری درتهران باتغییرشیوه كمك، فعالیت قرارگاه صدمه های اجتماعی با روشی قوی تر

فقط سفر: فرماندار تهران با تاكید بر ضرورت تغییر شیوه شهروندان تهرانی و خودداری از كمك مستقیم به متكدیان اضافه كرد: بخش اعظم مشكل تكدی گری در تهران در حوزه فرهنگی نهفته شده است.


عیسی فرهادی در گفت وگو با ایسنا، اظهار داشت: قرارگاه صدمه های اجتماعی در محل جدید خود واقع در منطقه 9 تهران با روشی قوی تر نسبت به گذشته كار خویش را پیش از عید از سر گرفته است. امروز همه دستگاه های ذیربط در مبحث صدمه های اجتماعی نمایندگان تام الاختیار خویش را در این قرارگاه مستقر كرده اند و این رویكرد به خوبی بوجود آمده كه هریك از این دستگاه ها اعم از كمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، نیروی انتظامی، اتباع، بهداشت و درمان و... باید سهم خویش را در مسیر مقابله با صدمه های اجتماعی پرداخت كنند.
وی اضافه كرد: فعالیت قرارگاه بطور قطع قوی تر از گذشته در سال1397 ادامه خواهد داشت و با تغییراتی در شیوه كار هم اكنون جمع آوری معتادین هم در همین محل انجام می گردد و از این كانال به اردوگاه ها اعزام می شوند.
فرهادی درباره ادامه طرح جمع آوری متكدیان سطح شهر تهران هم اظهار داشت: در مبحث متكدیان سطح شهر تهران باید به این نكته توجه داشته باشیم كه بخش اعظم مشكل در حوزه فرهنگی نهفته است بنابراین نیاز دارد شهروندان كمك كنند به این شكل كه به متكدیان با روشی كه امروز در شهر تهران رایج است كمك نكنند چون كه این شیوه نتیجه ای جز گداپروری ندارد.
فرماندار تهران تصریح كرد: بدون شك راه ریشه كنی تكدی گری این نیست كه شهروندان به صورت مستقیم به متكدیان كمك كنند باید از مسیر دستگاه های مربوطه ای كه شناخت دارند و نسبت به متكدیان تحقیق، مطالعه و كارشناسی دارند و حساب و كتاب دارند اقدام نمایند. اگر شهروندان تهرانی روش خود در كمك به متكدیان را تغییر ندهند نتیجه ای جز رواج تكدی گری و افزایش متكدیان در سطح شهر را به همراه نخواهد داشت.
وی ادامه داد: باید مردم ما شیوه دلسوزی و دل رحمی را نسبت به متكدیان كنار بگذارند و با استفاده از دستگاه ها و نهادهای حمایتی و خیریه ها كمك های خود به این افراد انجام دهند.



1397/02/01
13:06:56
5.0 / 5
4374
تگهای خبر: شهر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری