تولید فضای نرم و خلاق در شهر، رویكردهای جدید فعالیت عمرانی در پایتخت

تولید فضای نرم و خلاق در شهر، رویكردهای جدید فعالیت عمرانی در پایتخت

فقط سفر: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ماموریت های معاونت فنی و عمرانی در سال 97 را شرح داد.


به گزارش فقط سفر به نقل از ایسنا، پیروز حناچی در آخرین نشست معاونان فنی و عمرانی مناطق 22گانه امسال با بیان آنكه مبحث واگذاری مسئولیت نگهداری از زیرساخت های عمرانی به معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، بزودی در قالب لایحه ای به شورای اسلامی شهر تهران تقدیم می شود، اظهار داشت: این امر را به معنای افزوده شدن مبحث نگهداشت پل ها و سایر ابنیه فنی به ماموریت های رسمی معاونت فنی و عمرانی می دانیم.
وی همینطور ارجاع برخی پروژه های عمرانی از مناطق و سایر نهادهای تابعه مدیریت شهری به معاونت فنی و عمرانی را از دیگر تصمیمات شورای اسلامی شهر تهران مرتبط با اقدامات عمرانی سال آتی دانست و اظهار داشت: پروژه توسعه و ساماندهی محور شهری راه آهن تهران-تبریز (محور نیلوفری) در مناطق 17و 18، اجرای سوله های مدیریت بحران، ساخت پاركینگ های عمومی و همینطور احداث میدان فرهنگ در اراضی عباس آباد بخشی از ماموریت های جدید معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در سال های پیش رو است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان آنكه سال 1396 مقطعی دشوار به لحاظ لزوم تغییر رویكردهای عمرانی و پیچیدگی های اقتصاد شهری بوده است، بر ضرورت برتری سهم درآمدهای پایدار و ثابت در بودجه شهرداری تهران تصریح كرد و اظهار داشت: وقتی شهر با درآمدهای حاصل از ساخت و ساز اداره نشود، این مدیران شهری هستند كه تصمیم می گیرند چه سازه ای در كجا و با چه كیفیتی ساخته شود و تنها بر مبنای منافع صاحبان سرمایه تصمیم گیری نخواهد شد. هرچند كه تامین سرمایه و منابع مالی هم از الزامات توسعه در شهر بوده. بدون شك چنین نگاهی رضایتمندی شهروندان را به دنبال خواهد داشت.
وی با اشاره به برگزاری مسابقه طراحی اتصال پهنه جنوبی دریاچه شهدای خلیج فارس به اراضی پارك جنگلی چیتگر، مخاطب قرار دادن شهروندان در تعریف و طراحی پروژه های عمرانی، توجه به اصول زیبایی شناسی و كوشش برای تولید فضای نرم و خلاق در شهر را بعنوان بعضی از رویكردهای جدید فعالیت عمرانی در شهر تهران دانست و با بیان آنكه پل های شهری می توانند علاوه بر سازه های ارتباطی، مقاصدی برای گردشگری شهری باشند، اظهار داشت: امیدوارم نتایج نهایی مسابقه طراحی پل جنوب دریاچه شهدای خلیج فارس، تا آخر اردیبهشت ماه سال آینده مشخص شود.
حناچی ضمن تاكید بر نقش مناطق 22گانه شهرداری تهران در توفیق روش های جدید تامین منابع مالی، مقطع كنونی را فرصتی برای بازنگری در طرح های عمرانی دانست و اظهار داشت: از معاونان فنی و عمرانی مناطق 22گانه می خواهم ضمن پرهیز از نگاه تك ساحتی به مقوله توسعه زیرساخت های عمرانی، در مورد طراحی ها و اقدامات عمرانی آتی آینده نگر باشند.



1396/12/27
20:01:20
5.0 / 5
4521
تگهای خبر: شهر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری