شهربانو امانی خبر داد

وجود ۱۵ هزار بیوه زیر ۱۵ سال در كشور

وجود ۱۵ هزار بیوه زیر ۱۵ سال در كشور

فقط سفر: عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: هم اكنون یك درصد از اقتصاد جهان در اختیار بانوان است


به گزارش فقط سفر به نقل از ایسنا، شهربانو امانی روز پنجشنبه در دومین كنگره ملی زنان موفق ایران در دانشگاه شهید بهشتی تهران با مبحث سخنرانی درباره تجربه زیستی با محوریت موانع قانونی اضافه كرد: در مجلس پنجم شورای اسلامی با ۹۶ مرد درباره عدالت و برابری صحبت می كردم اینكه ما از نظر اقتصادی با دنیا برابری می نماییم، درست نیست چون یك درصد اقتصاد جهان در اختیار بانوان است.
وی خاطرنشان كرد: ما اعتماد كردیم و نتیجه اعتمادمان این شد كه خانه نشین شدیم باآنكه باید بدانند كه نیمی از سرمایه های انسانی كشور، زنان بخصوص دختران دانش آموختگان هستند.
امانی ادامه داد: در خیلی از روستاها در گذشته شناسنامه زنان در جیب مردان بود كه خودشان می دانستند باید به چه كسانی رای دهند. البته اكنون وضعیت خیلی بهتر شده است.
وی خاطرنشان كرد: در گذشته به زنان ما را ضعیفه می گفتند و الان هم در خفا همین است.
وی اظهار نمود: مجلس چهارم شورای اسلامی؛ فقط چهار نفر از نمایندگان زن در تهران داشت. من وقتی وارد مجلس پنجم شدم هرجا فرصتی برایم پیش آمد تلاش می كردم مسایل را پیش ببرم.
امانی ادامه داد: امروز از نظر قوانینی كه داشتیم به عقب برگشتیم، اما قوانینی همچون خروج زنان با اذن همسر، صدور گذرنامه، دغدغه حضانت فرزند برای بانوان، ازدواج پدرخوانده با فرزنده خوانده در مجلس نهم داریم بنابراین درخواست دارم راهی كه داریم را به خوبی پیش ببریم.
وی با اشاره به وجود ۱۵ هزار دختر زیر ۱۵ سال بیوه در كشور اضافه كرد: به امید روزی كه با رافت اسلامی كه زنان و مردان را از یك هنر آفریدند، بتوانیم مشكلات بانوان را حل نماییم و فرزندانی را تربیت نماییم كه كشور را بسازند و از دامن ما به معراج برسند.
به گزارش روابط عمومی دومین كنگره زنان موفق، ایشان در ادامه یكی از دستاوردهای دولت سازندگی و آیت الله هاشمی رفسنجانی توجه به حوزه زنان عنوان نمود و اضافه كرد: ما از این مورد ابراز خرسندی می نماییم.
این عضو شورای اسلامی تهران اظهار داشت: یكی از خصوصیت های آیت الله هاشمی رفسنجانی این بود كه این انقلاب را حفظ كنند و حتی از سرمایه های خودشان هم گذشتند.




1396/12/17
20:44:04
5.0 / 5
4537
تگهای خبر: شهر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری