شهردار تهران:

خطبه فدك، مهم ترین نمود حضور حضرت زهرا(س) در فعالیت های اجتماعی است

خطبه فدك، مهم ترین نمود حضور حضرت زهرا(س) در فعالیت های اجتماعی است

فقط سفر: شهردار تهران اظهار داشت: مردم ایران عاشق حضرت زهرا (س) هستند و سال هاست كه هر زمان آمار نامگذاری دختران در كشور اعلام می شود، نام فاطمه و نام زهرا همچنان نام های مورد علاقه مردم ما هستند و این نشان دهنده عمق علاقه و محبت ما ایرانی ها به ایشان است.


به گزارش فقط سفر به نقل از ایسنا، محمدعلی نجفی شب گذشته و در جمع عزاداران هیئت متوسلین به حضرت فاطمه الزهرا (س) ایرانی ها مقیم لهستان در ورشوبه اضافه كرد: به نسبت علاقه ای كه به حضرت زهرا (س) ابراز می نماییم، باید به شناخت زندگی آن حضرت هم اقدام نماییم.
وی اظهاركرد: ازدواج ساده و بی ریای حضرت زهرا (س) و حضرت امیر (ع) اولین نكته شخصیتی است كه می تواند الگوی امروز جوانان و خانواده های ما باشد. همینطور حضرت زهرا (س) در امور زندگی، تقسیم كاری با امیرالمومنین (ع) داشتند كه ضروری می باشد مورد توجه خانواده های امروز قرار بگیرد. این به معنای پذیرش نقش برای زنان در خانواده و جامعه است.
نجفی ادامه داد: خطبه معروف و تاریخی فدك مهم ترین نمود حضور ایشان در فعالیت های اجتماعی است؛ خطبه ای كه البته بحث آن مسائل اقتصادی نیست و كاملا با محوریت مسائل اجتماعی و درباره حق حاكمیت خاندان حضرت رسول (ص) و به خصوص حضرت امیرالمومنین (ع) مطرح شده است.
شهردار تهران اظهار نمود: ازجوانان و زنان ایران می خواهم به منش و زندگی حضرت زهرا (س) توجه بیشتری كنند و با مطالعه دقیق تر خطبه های ایشان، از آموزه های نشأت گرفته از شخصیت ایشان در زندگی شخصی و اجتماعی خود استفاده كنند.



1396/12/01
16:37:00
5.0 / 5
4494
تگهای خبر: شهر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری