بازدید سرزده رئیس جمهوری از سازمان محیط زیست

بازدید سرزده رئیس جمهوری از سازمان محیط زیست

فقط سفر: رئیس جمهوری در جریان گزارش های مربوط به خسارات زیست محیطی ناشی از جنگ تحمیلی رمضان، اقدامات بین المللی انجام شده و برنامه های سازمان محیط زیست برای دوران بعد از جنگ قرار گرفت.


مسعود پزشکیان، رئیس جمهور اسلامی ایران، در بازدیدی سرزده از سازمان حفاظت محیط زیست، از نزدیک در جریان مهم ترین مسائل، چالش ها و برنامه های این سازمان، خصوصاً خسارات محیط زیست ناشی از جنگ تحمیلی رمضان، قرار گرفت.
شینا انصاری معاون رئیس دولت و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ رمضان، اظهار نمود: در این جنگ، افزون بر خسارت های گسترده ای که به بخش های مختلف کشور وارد شد، شاهد وقوع «اکوساید» یا تخریب گسترده محیط زیست هم بودیم و آثار محیط زیست این جنگ ناجوانمردانه مستندسازی شده و بررسی دقیق میزان خسارت ها در حال انجام می باشد.
وی ادامه داد: قبل از آغاز جنگ و با عنایت به تحرکات دشمن در منطقه خلیج فارس، اقدامات دیپلماتیک و بین المللی را با ارسال نامه های هشدارآمیز به وزرای محیط زیست کشور های منطقه آغاز کردیم. همینطور در طول جنگ هم مکاتباتی با نهاد های بین المللی، همچون دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس برنامه محیط زیست ملل متحد (UNEP)، انجام شد.
انصاری ضمن اشاره به همکاریهای بین بخشی سازمان اظهار داشت: در این ایام سعی کردیم ضمن رعایت کامل ضوابط محیط زیست، همکاری نزدیکی با سایر دستگاه ها، همچون گمرک جمهوری اسلامی ایران، برای تسهیل واردات کالا های مورد نیاز داشته باشیم.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همینطور از همکاری نیرو های اجرایی ادارات کل حفاظت محیط زیست استانها با نیرو های نظامی و عملیاتی در دوران جنگ تقدیر نمود و اضافه کرد: در تمام این مدت، تلاش ما بر این بود که روند صیانت از محیط زیست کشور بدون وقفه و با قوت ادامه یابد.
وی افزود: اخیراً هم در نشستی برخط با اینگر اندرسون، رئیس برنامه محیط زیست ملل متحد، ضمن تشریح پیامد های محیط زیست حملات اخیر به ایران، بر لزوم حمایت جامعه جهانی از محیط زیست در وضعیت جنگی، مستندسازی خسارت ها و پیگیری حقوقی عاملان این حملات تاکید کردیم.
انصاری همینطور به راه اندازی پویش «محرم سبز» اشاره نمود و اظهار داشت: این پویش با هدف صرفه جویی در مصرف انرژی، مدیریت پسماند و استفاده از ظرفیت آئین های مذهبی ماه محرم برای ترویج مسئولیت پذیری اجتماعی و گسترش فرهنگ صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست اجرا شده است.
وی با تقدیر از مواضع و تأکیدات رئیس دولت در حوزه رعایت ملاحظات محیط زیست، خصوصاً در عرصه مدیریت مصرف انرژی و منابع آب، اظهار نمود: بهبود وضعیت محیط زیست کشور با استفاده از دانش روز، ظرفیتهای علمی و مشارکت مردم، از مهم ترین تأکیدات دکتر پزشکیان در دوران بعد از جنگ است و سازمان حفاظت محیط زیست این رویکرد را با جدیت دنبال خواهدنمود.
در ادامه این جلسه، معاونان سازمان حفاظت محیط زیست هم گزارشی از میزان صدمه های واردشده به بخش های مختلف محیط زیست کشور عرضه کردند و رئیس دولت ضمن استماع این گزارش ها، رهنمود های لازم را برای تداوم اقدامات حفاظتی و جبران خسارت ها عرضه کرد.
این سومین حضور مسعود پزشکیان در سازمان حفاظت محیط زیست است. وی قبل تر در همایش ملی هوای پاک (اول بهمن ۱۴۰۳) و همینطور نشست با مدیران سازمان در دوران جنگ (۳۱ مرداد ۱۴۰۴) در این سازمان حضور یافته بود.


منبع:

1405/04/03
11:14:37
0.0 / 5
4
تگهای خبر: دستگاه , منابع طبیعی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
دوستان فقط سفر
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری
فقط سفر، دروازه ای به طرف تجربه های جدید.