رئیس كمیسیون سلامت شورای شهر تهران:

هرس درختان برای زمستان به خوبی انجام نشد، درختان نارون مورد هجوم آفت چوب خوار قرار گرفتند

هرس درختان برای زمستان به خوبی انجام نشد، درختان نارون مورد هجوم آفت چوب خوار قرار گرفتند

فقط سفر: رئیس كمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینكه ظرف چند سال قبل درختان نارون شهر تهران مورد هجوم آفت چوب خوار قرار گرفتند و پوسیده شده اند، اظهار داشت: باید تا پیش از آغاز بارش ها درختان هرس می شدند.



زهرا صدراعظم نوری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینكه بارش برف اخیر در شهر تهران حجم زیادی داشته است، اضافه كرد: طبیعی بود كه این حجم از بارش می تواند مشكلاتی را برای فضای سبز و درختان تولید كند؛ اما متاسفانه ظرف چند سال قبل به علت هجوم آفت چوب خوار، درختان نارون به شدت تحت تاثیر قرار گرفته بودند و از داخل پوك و پوسیده شده اند.

وی اضافه كرد: با بارش برف اخیر درختانی كه پیشتر مورد هجوم این آفت قرار گرفته بودند صدمه زیادی دیده بودند و به جز نارون، سایر درختان سطح شهر هم درگیر این مورد شده بودند.

صدراعظم نوری ادامه داد: بطور قطع هرس درختان یكی از اقداماتی است كه سبب می گردد درختان در فصل زمستان سبك تر باشند و در هنگام بارش برف دچار شكستگی شاخه ها نشوند ضمن اینكه با هرس شاخه های زائد رشد و سرسبزی درختان برای فصول بهار بهتر انجام می گردد.

وی تصریح كرد: به نظرم هرس درختان برای زمستان امسال به خوبی انجام نشده و كمی تعلل وجود داشته و یا بنا به دلایل دیگری این كار به موقع انجام نشد كه اگر این كار به موقع و درستی انجام می شد بطور قطع در بارش برف اخیر كمتر شاهد شكسته شدن شاخه درختان می بودیم و درختان پوك و پوسیده شناسایی می شدند و صدمه كمتری می دیدند.

رئیس كمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به اینكه اگر مواردی از شتابزدگی سازمان بوستان ها برای هرس و یا زدن سر درختان در سطح شهر دیده می گردد باید گزارش های آن مورد بررسی قرار گیرد، اضافه كرد: زمان هرس درختان معمولا در اواخر بهمن ماه و اسفندماه انجام می گردد اما این كار نباید همراه با شتابزدگی و زدن سردرختان باشد. اگر گزارشی در این خصوص وجود داشته باشد حتما مورد بررسی كمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران قرار خواهد گرفت.




1396/11/16
15:30:34
5.0 / 5
4337
تگهای خبر: شهر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری