در میز گردشگری نان و شیرینی مطرح شد

فودبلاگرها و فعالان غذا در فضای مجازی نظم داده می شوند

فودبلاگرها و فعالان غذا در فضای مجازی نظم داده می شوند

میز گردشگری نان و شیرینی با هدف هویت بخشی و برندسازی شهرها تشکیل شد و مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی هم بر نظام دهی به ساختار فعالیت فعالان فضای مجازی غذا یا فودبلاگرها تاکید نمود.


به گزارش فقط سفر به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری، سیدمصطفی فاطمی ـ مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ در نشست میز گردشگری نان و شیرینی که در موزه رستوران رفتاری با حضور تعدادی از صاحبنظران و فعالان بخش خصوصی تشکیل شد، یادآوری کرد: با عنایت به اینکه پرداختن موضوعات در ارتباط با شاخه های گردشگری با راه اندازی و فعال کردن میزهای تخصصی یکی از اصلی ترین برنامه های دفتر توسعه گردشگری داخلی به شمار می آید، ازاین رو میز گردشگری نان و شیرینی بعنوان زیر مجموعه گردشگری خوراک، با برگزاری اولین جلسه رسماً فعالیت خویش را شروع کرده است.
اوهمچنین اظهار داشت: آموزش و افزودن تعداد راهنمایان تخصصی گردشگری خوراک بعنوان اولویت اصلی و هم نظام دهی به ساختار فعالیت فعالان فضای مجازی غذا یا فودبلاگرها یکی از نیازهای اصلی در رشد و توسعه گردشگری خوراک بعنوان محصولی نوپا در صنعت توریسم کشور به شمار می آید.
مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی با بیان اینکه میز گردشگری نان و شیرینی هم همانند سایر میزها با مدیریت بخش خصوصی هدایت خواهد شد، اضافه کرد: با فعال کردن کارگروه های مختلف زیرمجموعه هر یک از میزها موضوعات تخصصی به صورت پروژه محور در بین جامعه تخصصی و مخاطب اصلی پیش خواهد رفت.
فاطمی ضمن اشاره به اینکه هر یک از شهرهای کشورمان دارای هویت، صدا، مزه، طعم و حتی بوهای متمایزی هستند، اضافه کرد: وجود طیف گسترده و متنوع نان و شیرینی یکی از طریق های هویت بخشی و برندسازی شهرها به شمار می آید که با تلفیق این مورد به گردشگری می توانیم به افراد، مکان ها، روش های طبخ و حتی زمان های پخت، هویت و معنای باردیگر دهیم و با ورود آنها به این صنعت سبز، محصولی دیگر برای جذب گردشگران معرفی و زمینه آشنایی هموطنان با فرهنگ، آداب و آیین های ایرانی را فراهم آوریم.
در جمع بندی سخنرانی دیگر صاحبنظران و فعالان بخش خصوصی حاضر در اولین نشست میز نان و شیرینی این انتظار بیان شد که نقشه راه گردشگری خوراک در بازه زمانی تعریف شده برای پیشبرد برنامه ها تهیه شود. همینطور ایجاد سناریو گردشگری خوراک، توسعه محصولات این نوع از گردشگری، توسعه درونزا و پایدار مقاصد، ایجاد جذابیت، تمرکز و رقابت پذیر کردن زنجیره فعالیت، نیازسنجی و ارزیابی گردشگری از نگاه گردشگری خوراک، استانداردسازی و تعریف نشان برای مقاصد و در نهایت استفاده از دانش، فناوری و تکنولوژی مربوطه هم از دیگر انتظارات بیان شده بود.




منبع:

1401/04/22
07:36:45
5.0 / 5
204
تگهای خبر: آموزش , استاندارد , برند , شهر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری