مكاتبه میراث فرهنگی تهران با دیوان عدالت اداری

ماده 79 راه نجات خانه ی نیما

ماده 79 راه نجات خانه ی نیما

فقط سفر: معاون میراث فرهنگی تهران خبر داد: در مكاتبه با دیوان عدالت اداری برپایه ماده ˮ۷۹ˮ درخواست بازگرداندن رای ثبت ملی خانه نیما را مطرح می نماییم.


به گزارش فقط سفر به نقل از ایسنا، با انتشار خبر خروج از ثبت خانه تاریخی "نیما" درخواست ها، هشدارها و اعتراض نهادهای مختلف و دوستداران میراث فرهنگی و هنرمندان و ادبا برای ضرورت حفاظت از خانه ی تاریخی این شاعر و هنرمند عنوان شد، حتی پس از برخی اعتراض ها از جانب شورای شهر تهران، دوم بهمن، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نامه ای به محمد حسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی دستور رسیدگی به وضعیت خانه ی "نیما یوشیج" را داد.
حالا سپیده سیروس نیا، معاون میراث فرهنگی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در گفت وگو با ایسنا اعلام نمود: كارشناسان دفتر ثبت آثار تاریخی تهران، با بررسی برخی مدارك و بر مبنای قانون ۷۹، در مكاتبه ای با دیوان عدالت اداری، بار دیگر درخواست بازگرداندن رای ثبت ملی خانه نیما یوشیج را مطرح می كند.
او ادامه داد: در دوره های گذشته مكاتباتی از جانب شهرداری و میراث فرهنگی مطرح شده بود، همینطور با انتشار تصاویری كه نیما را در فضای داخلی خانه نشان می دهد، همینطور با عنایت به برخی مستندات بار دیگر این درخواست را مطرح می نماییم.
وی تصریح كرد: دیوان عدالت اداری در رای خروج از ثبت ملی خانه نیما یوشج، فقط به این اكتفا كرده است كه اسم نیما در پرونده ثبت خانه نیامده است.



1396/11/04
15:13:33
5.0 / 5
5236
تگهای خبر: ثبت , شهر , صنایع دستی , میراث
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری