۲۰۲۰۰ میلیارد تومان خسارت کرونا به هتل های ایران

۲۰۲۰۰ میلیارد تومان خسارت کرونا به هتل های ایران

رئیس جامعه هتلداران ایران اعلام نمود: میزان خسارت مالی کرونا به هتل های کشور به ۲۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است.


به گزارش فقط سفر به نقل از ایسنا، جمشید حمزه زاده اظهار داشت: از اسفند ۹۸ تا آخر مرداد ۱۴۰۰ بالغ بر ۲۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان زیان مالی متوجه هتل ها و مراکز اقامتی رسمی شده است و متاسفانه، دو سوم کارکنان هتل ها شغل شان را از دست داده اند، درحالی که خیلی از آنها نیروهای متخصص این حوزه بودند.
او اظهار نمود: هتل داران از آغاز بحران کرونا، مطالباتی جزیی داشتند که متاسفانه بعد از گذشت یک سال و نیم، نه از جانب دولت قبل و نه از طرف دولت فعلی هیچ پاسخی به این مطالبات داده نشده است. این مطالبات می تواند بخشی از خسارات واردشده به هتل ها را جبران کند.
حمزه زاده بیان نمود: تسهیلاتی با بهره تک رقمی، تنفس حداقل یک ساله و بازپرداخت طولانی مدت، همچون مطالبات بود. این تسهیلات می تواند متناسب با حجم کار هتل و مثلا تعداد اتاق های آن در نظر گرفته شود. مبحث دیگر معافیت ۱۰۰ درصدی مالیاتی شامل مالیات بر درآمد و ارزش افزوده تا آخر کرونا است. همینطور تخفیف و بخشودگی ویژه برای هتلداران در ارتباط با هزینه حامل های انرژی و مثلا پایین آوردن تعرفه مصرف هتلداران در این بخش. بعلاوه بخشودگی سهم کارفرما از بیمه کارکنان می تواند از اشتغال ایجادشده در هتل ها محافظت کند و مانع از تعدیل نیرو شود. امهال بازپرداخت تسهیلات دریافتی برای دوره های مشخص خصوصاً برای هتل هایی که بعد از دریافت وام گرفتار رکود ناشی از بحران های سالهای گذشته و خصوصاً شیوع کرونا شدند مبحث دیگر است.
رئیس جامعه هتلداران، ارزان سازی سفر را که اخیرا وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر آن تاکید داشته همچون اقدامات حمایتی دولت از مردم و صنعت توریسم دانست و اضافه کرد: بیشتر هتل ها برای همکاری در این طرح، آمادگی دارند و حاضرند بدون اینکه کیفیت خدمات را پایین آورند به سهم خود، به این ارزان سازی سفر کمک کنند. اگر این طرح اجرا شود، هم مردم از عواید آن بهره مند می شوند و هم چرخ راکد اقتصاد هتل ها تا حدی به حرکت درمی آید. این مطالبات از نظر ما جزیی است که انتظار داریم در دولت جدید محقق شود و صنعت هتلداری تا حدی تقویت شود و جان بگیرد.



1400/06/22
10:46:42
5.0 / 5
915
تگهای خبر: خدمات , سفر , صنایع دستی , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری