نماینده ویژه وزیر كشور در استان لرستان خبر داد

۳۷۰۰ میلیارد تومان، برآورد اولیه خسارات سیل در استان لرستان

۳۷۰۰ میلیارد تومان، برآورد اولیه خسارات سیل در استان لرستان

به گزارش فقط سفر معاون وزیر كشور اظهار داشت: بر اثر سیل لرستان، آب مربوط به ۹۶۴ روستا قطع شد اما حالا، به جز ۹ روستا، آب تمامی روستاها وصل شده است.



به گزارش فقط سفر به نقل از ایسنا بابك دین پرست كه به نمایندگی از عبدالرضا رحمانی فضلی - وزیر كشور - در استان لرستان مستقر است، با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی مدیریت بحران استان لرستان در خرم آباد با حضور وزیر نیرو اظهار داشت: طبق گزارش مسئولان دستگاه های ذیربط، برآوردهای اولیه نشان از تحمیل بیش از۳۷۰۰ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت های آب، برق، گاز، راه و كشاورزی استان لرستان دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت كشور اضافه كرد: در جریان سیل اخیر، علاوه بر قطعی برق در بعضی از شهرستان ها، برق ۱۱۴۵ روستا قطع شد كه با اقدامات انجام شده، برق شهرستان ها در همان روز نخست و برق تعداد ۱۰۶۴ روستا هم در اسرع وقت به شبكه وصل شد.

وی افزود: الان تنها برق مربوط به ۸۱ روستا قطع است كه با اقدامات درحال انجام، برق نیمی از روستاهای باقیمانده، طی دو روز آینده متصل خواهد شد.

نماینده وزیر كشور تصریح كرد: ارزیابی خسارت های وارده به بخش توزیع برق، در حدود ۶۳ میلیارد تومان برآورد می شود.

نماینده ویژه وزیر كشور در استان لرستان با اشاره به اینكه در حوزه آب شهری مشكلی وجود نداشته است، اظهار داشت: در حوزه آب روستایی، بر اثر سیل در دو مرحله آب مربوط به ۹۶۴ روستا قطع شد اما حالا به جز ۹ روستا آب تمامی روستاها وصل شده است.

وی اضافه كرد: برآوردهای اولیه نشان از وارد شدن ۳۳۶ میلیارد تومان خسارت به حوزه آبفای شهری و مبلغ ۱۵۲ میلیارد تومان خسارت هم به آبفای روستایی وارد شده است.

دین پرست مجموع خسارات وارده به حوزه آب و برق استان لرستان را بالغ بر ۱۲۳۹میلیارد تومان اعلام نمود.

نماینده ویژه وزیر كشور در استان لرستان، با اشاره به اینكه در جریان وقوع سیل به شبكه گاز سه شهرستان و ۱۷۳ روستا در لرستان صدمه وارد شده است، اظهار داشت: تا كنون گاز همه شهرستان ها و تعداد ۱۶۹ روستا متصل شده است و هم اكنون تنها گاز ۴ روستا قطع است.

وی میزان خسارت وارده به شبكه گاز لرستان را حدود ۵۰ میلیارد تومان ذكركرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت كشور در بخش دیگری از گزارش خود به حوزه راه پرداخت و اظهار داشت: به ۶۰۰ كیلومتر از طریق های اصلی، فرعی و روستایی، همینطور به همین میزان از طریق های در حال راه اندازی و ۵۸۸ دهنه پل صدمه و خسارات جدی وارد شده است.

وی خسارات وارده به حوزه راه را بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان برشمرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت كشور دین پرست در انتها تصریح كرد: خسارات وارده به حوزه كشاورزی استان لرستان، قریب به ۹۲۰ میلیارد تومان برآورد می شود.




1398/01/23
13:39:29
5.0 / 5
5304
تگهای خبر: دستگاه , شهر , نمایندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری