باستان شناسان در پمپئی لاک پشت کشف کردند

فقط سفر: باستان شناسان با کاوش در شهر تاریخی «پمپئی» به بقایای بجای مانده از لاک پشت و تخم هایش رسیدند.

به گزارش فقط سفر به نقل از ایسنا و به نقل از رویترز، شهر تاریخی «پمپئی» که در سال ۷۹ میلادی بر اثر فوران آتشفشان نابود شد، سال ها محل کاوش باستان شناسان بوده است. گروهی باستان شناسان با ادامه کاوش در این محل بقایای یک لاک پشت و تخم هایش را کشف کرده اند.
بقایای بجای مانده از این حیوان زیر یک انبار واقع در این شهر پیدا شده است و کارشناسان معتقدند این لاک پشت قبل از فوران آتشفشان جانش را از دست داده بود.
«والریا آمورتی» که به عنوان یک مردم شناس در این محوطه دیرینه شناسی فعالیت دارد می گوید: « این لاک پشت اهتمام کرده است حفره ای برای پنهان کردن تخم هایش حفر کند، اما موفق نشده و احتمالاً همین هم دلیل مرگ او بوده است.»
این اکتشاف غیرمعمول با کاوش در محوطه ای انجام شده است که در سال ۶۲ میلادی در جریان یک زلزله شدید ویران شده و سپس به یک حمام عمومی مورد استفاده قرار گرفته است.
محل کشف این لاک پشت در ابتدا یک خانه مجلل با موزائیک های نفیس و نقاشی های دیواری بوده که قدمت آنها به قرن یکم قبل از میلاد بازمی گشت. باستان شناسان نمی توانند تشخیص دهند چرا این خانه بازسازی نشده است و در عوض به یک حمام تبدیل گشته است.
«گابریل زوکتریگل» مدیرکل «پمپئی» بیان کرد: « وجود لاک پشت در شهر و رها کردن عمارت مجلل، هر دو بیان کننده شدت تغییراتی هستند که در پی زلزله سال ۶۲ به وجود آمدند.»
او اضافه کرد: «ظاهرا همه خانه ها بازسازی نشدند و مناطق مختلف شهر، حتی مناطق مرکزی آن به ندرت توسعه پیدا می کردند و در نتیجه آنها به زیستگاه حیوانات وحشی تبدیل شدند... در عین حال، توسعه حمام ها گواهی بر اراده ای است که برای شروع باردیگر در «پمپئی» شکل گرفت.»

منبع:

1401/04/04